اوربان از پیروزی اردوغان بر مرد “سوروس” خوشحال شد – RT World News

نخست وزیر مجارستان گفت کمال کیلیچداراوغلو اجازه می داد میلیون ها پناهنده وارد اروپا شوند

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان، پیروزی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه بر رقیب کمال کیلیچداراوغلو را به عنوان “پیروزی انتخاباتی” توصیف کرد.تسکین عظیمدر پخش رادیویی روز جمعه.

اگر اردوغان پیروز نمی شد، مرد سوروس مرزها را به روی مهاجران باز می کرداوربان، با اشاره به کیلیچداراوغلو به عنوان عامل سفته باز ارزی میلیاردر و سرمایه‌گذار جرج سوروس، مدعی شد. اوربان تصور می‌کرد که اگر او پیروز می‌شد، از 4 میلیون پناهجوی ساکن ترکیه، تا پایان تابستان 3 میلیون نفر از مرز مجارستان سرازیر می‌شدند.

من فقط برای او ریشه نکردم، من به طور خاص برای پیروزی رئیس جمهور اردوغان دعا کردماوربان ادامه داد. “اگر او برنده نمی شد، یک تراژدی بود


پوتین پس از انتخابات ترکیه به «دوست عزیز» اردوغان تبریک گفت

نخست وزیر استدلال کرد که بر خلاف اردوغان، کیلیچداراوغلو یک رهبر طرفدار جنگ بود و به طور بالقوه باعث اختلال در عرضه گاز روسیه به مجارستان و صربستان می شد. مجارستان اکثریت قریب به اتفاق گاز طبیعی خود را از روسیه از طریق خط لوله ترک استریم دریافت می کند که گاز را از روسیه به اروپای جنوبی از طریق ترکیه می رساند. بوداپست بارها از تلاش های اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم گاز روسیه برای مجازات مسکو به دلیل عملیات نظامی اش در اوکراین جلوگیری کرده است.

اوربان بر اهمیت متقاعد کردن اوکراین و روسیه تاکید کرد.که آتش بس لازم است و گفتگوهای صلح ضروری است“، با ابراز تاسف از این که “اکثریت قریب به اتفاق اتحادیه اروپا علیه ما هستند، آنها در گلوی ما هستند” او پیش بینی کرد “حمام خوناگر کی‌یف به ضدحمله برنامه‌ریزی‌شده خود ادامه می‌دهد، با اشاره به این که شانس در سمت اوکراینی‌ها نیست.

بر اساس اعلام شورای عالی انتخابات ترکیه، اردوغان روز یکشنبه پس از دور دوم انتخابات، رسماً در انتخابات مجدد پیروز شد و با حمایت 52.14 درصد از رای دهندگان وارد سومین دوره ریاست جمهوری خود شد.

در حالی که قلیچداراوغلو در یک پلاتفرم جهانی برای از سرگیری مذاکرات الحاق به اتحادیه اروپا، بهبود روابط با متحدان این کشور در ناتو، و عقب انداختن بسیاری از اصلاحات داخلی اردوغان، موضع قاطع تری در برابر مرزهای باز در دور دوم انتخابات اتخاذ کرد و قول داد که پناهندگان را به کشورشان بازگرداند. کشورهای مادر اردوغان همواره مخالف خود را دشمن ارزش‌های سنتی، حامی تروریسم و ​​طرفدار دگرباشان جنسی به تصویر می‌کشد.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: