سلطان النیادی امارات اولین فضانورد عربی شد که راهپیمایی فضایی را به پایان رساند.

سلطان النیادی امارات اولین فضانورد عربی شد که راهپیمایی فضایی را به پایان رساند.

سلطان النیادی فضانورد امارات متحده عربی اولین عربی است که پیاده روی فضایی انجام می دهد.

دبی:

سلطان النیادی، فضانورد امارات متحده عربی، اولین عربی است که در طول اکسپدیشن 69 که از ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) خارج می‌شود و پیاده‌روی فضایی خود را تکمیل می‌کند، پیاده‌روی فضایی انجام داد.

این راهپیمایی فضایی تاریخی 7.01 ساعت در خلاء فضا در سمت راست سازه خرپایی ایستگاه فضایی بین‌المللی به طول انجامید و دو هدف کلیدی را به انجام رساند.

یکی از اهداف فعالیت برون وسیله نقلیه (EVA) که توسط سلطان النیادی به همراه مهندس پرواز ناسا استفان بوون انجام شد، کار بر روی یک سری کارهای مقدماتی بود که شامل مسیریابی کابل های برق بود که با موفقیت به پایان رسید.

این کابل کشی ها به عنوان پیش درآمدی برای نصب چهارمین آرایه خورشیدی رول-out ایستگاه فضایی، معروف به آرایه خورشیدی Roll-Out ایستگاه فضایی بین المللی (iROSA) تکمیل شد، که قرار است در ماموریت باری SpaceX Dragon تحویل داده شود. . هدف بعدی بازیابی یک واحد مهم گروه فرکانس رادیویی (RFG) بود.

این آنتن ارتباطی یا RFG به دلیل سختی جدا کردن آن فعلاً روی ایستگاه پیچ می‌ماند. قبل از شروع راهپیمایی فضایی، سلطان النیادی و بوون برای حذف نیتروژن از بدن خود، دو ساعت تصفیه اکسیژن انجام دادند.

پس از آن، وارن هوبرگ و فرانک روبیو به فضانوردان در پوشیدن لباس‌های فضایی خود کمک کردند – یک عملیات بزرگ به خودی خود. هم سلطان النیادی و هم بوون یک ساعت بیشتر طول کشید تا قبل از ورود به قفل هوا، لباس های فضایی و تجهیزات ایمنی خود را بپوشند تا به تدریج فشار را به سطح ایمن برای باز کردن دریچه بیرونی کاهش دهند.

قبل از پیاده‌روی فضایی، مجموعه‌ای از بررسی‌های کامل برای اطمینان از ایمنی فضانوردان انجام شد. سلطان النیادی و بوون در طول پیاده‌روی خود در ارتفاعات خارج از ایستگاه فضایی بین‌المللی، مجبور بودند با دو چالش بزرگ دست و پنجه نرم کنند: تشعشعات و دمای شدید.

محیط اطراف در فضا می تواند در زیر نور خورشید به دمای سوزان تا 120 درجه سانتیگراد برسد و زمانی که خورشید از دید خارج است تا 150- درجه سانتیگراد کاهش یابد.

در حالی که لباس فضایی برای رسیدگی به همه اینها طراحی شده است، مدیریت دقیق لباس در طول ماموریت نیز وظیفه ای بود که در دست انجام بود.

حمد عبید المنصوری، رئیس MBRSC، گفت: “ماموریت 2 امارات متحده عربی یک تلاش واقعا الهام بخش است که روح تعالی و عزم اماراتی را برای دستیابی به عظمت در همه فعالیت های ما نشان می دهد.”

این مأموریت از زمان آغاز به‌عنوان طولانی‌ترین مأموریت فضایی عربی تا انتصاب تاریخی اولین هدایت کننده افزایشی اعراب در یک اکتشاف ISS و اکنون با ادامه دستاوردهای عظیم اولین پیاده‌روی فضایی عربی توسط سلطان النیادی، این مأموریت را تعیین کرده است. استاندارد جدید برای تعالی در اکتشاف فضا.”

سالم حمید المری، مدیرکل MBRSC، گفت: «پیاده روی فضایی سلطان النیادی سطح بی‌سابقه‌ای از هیجان و علاقه را در بین مردم ایجاد کرده است که بر اهمیت بی‌شمار این مأموریت تأکید می‌کند.»

“در حالی که سلطان در حال انجام آزمایش های علمی پیشگامانه بر روی ایستگاه فضایی بین المللی است، اضافه شدن پیاده روی فضایی بعد دیگری از تخصص قابل توجه امارات در اکتشاف فضا را نشان می دهد. این دستاورد مهم نقش مهمی در بازگرداندن ایستگاه فضایی بین المللی به حالت عملیاتی کامل آن خواهد داشت. آقای المری گفت که این توانایی، موقعیت امارات متحده عربی را به عنوان یک مشارکت کننده پیشرو در جامعه جهانی فضایی تثبیت می کند.

سلطان النیادی به زودی پس از پرتاب از کیپ کاناورال در فلوریدا به همراه اعضای تیم خدمه-6 خود در 2 مارس، دو ماه را در فضا به پایان خواهد رساند. سلطان النیادی برای دومین ماه حضور خود در ایستگاه فضایی، آزمایش های متعددی انجام داد.

برنامه فضانوردی امارات متحده عربی یکی از پروژه هایی است که توسط مرکز فضایی محمد بن راشد تحت برنامه ملی فضایی امارات متحده عربی اداره می شود و توسط صندوق فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان تنظیم مقررات دولتی مخابرات و دیجیتال تامین می شود که هدف آن حمایت از تحقیق و توسعه در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات است. امارات متحده عربی و ترویج ادغام این کشور در صحنه جهانی.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)