سقف بدهی ایالات متحده: جو بایدن و کوین مک کارتی

جو بایدن و کوین مک کارتی - زوج عجیبی که اقتصاد ایالات متحده را نجات دادند

انتظارات از این دو رهبر چند هفته پیش نمی توانست خیلی کمتر باشد.

واشنگتن:

جو بایدن و کوین مک کارتی جمهوری خواه ارشد، مانند تکنسین های گروه بمب که آخرین سیم را بر روی دستگاه تیک تیک زدند، پس از دستیابی به توافق بر سر سقف بدهی ایالات متحده، نفس راحتی می کشند.

این واقعیت که آنها در دو طرف مخالف در جنگ سیاسی که واشنگتن را در بر گرفته است، استثمار آنها را بیش از پیش قابل توجه می کند.

بایدن یک رئیس جمهور دموکرات است که برای انتخابات سال آینده نامزد می شود و در ابتدا حتی از مذاکره بر سر افزایش سقف بدهی امتناع کرد و تاکید کرد که جمهوری خواهانی که مجلس نمایندگان را کنترل می کنند، وظیفه قانون اساسی دارند تا از کشور در برابر نکول بدون توجه به نکول محافظت کنند.

مک کارتی که در راس آن اکثریت محدود جمهوری خواهان مجلس است، توسط منتقدان به عنوان دست نشانده افراطی ترین جناح راست حزبش، وفادار به رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ و متعهد به سرنگونی بایدن – حتی اگر به معنای تحریک نابسامانی اقتصادی باشد، رد شد.

با این حال، پس از ماه‌ها تنش فزاینده، بایدن و مک کارتی به زوج عجیبی تبدیل شدند که اختلافات را کنار گذاشتند تا اقتصاد ایالات متحده را نجات دهند و در اواخر پنج‌شنبه در مجلس نمایندگان به توافق رسیدند و تا پایان این هفته در مجلس سنا رای مثبتی پیش بینی می‌شد.

با محاسبه وزارت خزانه داری مبنی بر اینکه ایالات متحده دوشنبه آینده پول خود را تمام خواهد کرد، مگر اینکه کنگره اجازه وام گرفتن بیشتر را بدهد، این معامله یک لحظه خیلی زود انجام نشد.

– سرپیچی از پیش فرض ها –

انتظارات از این دو رهبر چند هفته پیش نمی توانست خیلی کمتر باشد.

نه تنها این دوران سیاست حزبی وحشیانه در ایالات متحده است، بلکه مک کارتی یک تازه وارد در شغل رئیس مجلس است، در حالی که بایدن یک رئیس جمهور منفور است.

فقط واداشتن آنها به صحبت اولین مانع بود.

پاتریک مک‌هنری، مذاکره‌کننده مجلس نمایندگان جمهوری‌خواه در اوج تنش‌ها درباره این دو رهبر به شوخی گفت: «شما دو مرد ایرلندی دارید که مشروب نمی‌نوشند». “فرصت های پیوند مانند یک مرد ایرلندی مانند من نیست.”

در نهایت، بایدن به مخالفت با منتقدانی پرداخت که از عدم مشارکت او شکایت داشتند.

کارین ژان پیر، سخنگوی مطبوعاتی گفت، بایدن با چهار دهه تجربه در سنا قبل از ورود به کاخ سفید به عنوان معاون باراک اوباما، دقیقاً می‌دانست که چه زمانی باید «فضا و زمان» را به تیم مذاکره‌کننده خود بدهد.

بر اساس یک حساب سی ان ان که روز پنجشنبه توسط بن لابولت، مدیر ارتباطات کاخ سفید بازنشر شد، بایدن به طور مداوم در پشت صحنه درگیر بود، از جمله در یک تماس توجیهی در ساعت 4:30 صبح یک روز یکشنبه.

در مورد مک کارتی، مخالفان او را به عنوان یکی از طرفداران سبک وزن جمهوری خواهانی می دیدند که سقف بدهی را به گروگان گرفته بودند تا بایدن را تحقیر کنند و بسیاری از برنامه های مهم هزینه های دموکرات ها را کاهش دهند.

اگرچه مک کارتی اکثر آن کاهش بودجه را تضمین نکرد، اما بایدن را مجبور به گرفتن برخی امتیازات کرد و – حداقل در حال حاضر – از تهدید شورش از درون صفوف خود جلوگیری کرد.

مک‌هنری روز چهارشنبه، در حالی که خطوط معامله لحظه آخری مشخص شد، گفت: «حتماً دست‌کم گرفته شده است. کوین مک کارتی همیشه دست کم گرفته شده است.

– پیروزی خالی؟ –

جدیدترین بازی سالنی واشنگتن در تلاش است تا مشخص کند چه کسی در آشفتگی جلو آمده است.

اردوگاه بایدن می تواند به توافقی اشاره کند که به دولت اجازه استقراض به مدت دو سال را می دهد، به این معنی که در دوره انتخابات 2024 چنین نمایشی وجود نخواهد داشت.

بایدن همچنین از جمهوری‌خواهان خواست تا از بسیاری از خواسته‌های اولیه خود به عنوان شرطی برای عدم امکان نکول در کشور پایین بیایند.

در همین حال، طرف مک کارتی با تحت فشار گذاشتن بایدن در مذاکرات گلزنی کرد و او گفت که هرگز چنین نخواهد کرد. تسلیحاتی کردن سقف بدهی – که قبلاً یک مانور حسابداری نسبتاً شلوغ بود – اکنون ممکن است یک واقعیت عادی زندگی باشد.

رئیس مجلس همچنین با سرکش‌ترین شخصیت‌های حزبش روبرو شد، اگرچه خشم از آنچه که آنها به‌عنوان فروختن او به بایدن می‌دانند هنوز می‌تواند فشاری برای برکناری او داشته باشد.

سارا بایندر، استاد علوم سیاسی در دانشگاه جورج واشنگتن گفت: «هر دو توانستند چهره خود را حفظ کنند، زیرا هیچ یک از طرفین به هر آنچه می خواستند نرسیدند.

جولیان زلیزر، که در دانشگاه پرینستون تاریخ تدریس می‌کند، گفت: در نهایت، چیزی فراتر از بقای صرف برای جشن گرفتن وجود ندارد.

بایدن برای جلوگیری از فاجعه اقتصادی باید مذاکره می کرد.

زلیزر گفت: «و مک کارتی هم همینطور.

او باید صحبت می‌کرد، زیرا تنها متحد او برای نجات کشور از آن، رئیس‌جمهور و دموکرات‌ها بود و دقیقاً همین اتفاق افتاد. بنابراین من فکر می‌کنم که این واقعاً نشانه‌ای از موفقیت بزرگ قانونگذاری و سیاسی نیست.»

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)