چین موضع خود را در مورد اتحاد مجدد تایوان روشن می کند – RT World News

وزیر دفاع گفت که پکن حق استفاده از زور علیه دولت تایپه را برای خود محفوظ می دارد

پکن خواهد شد “قطعا نه” لی شانگفو وزیر دفاع این کشور روز پنجشنبه به نقل از ساوت چاینا مورنینگ پست گفت که از حق استفاده از زور برای اتحاد مجدد با تایوان چشم پوشی می کند. در همان زمان، وزارت دفاع ابراز امیدواری برای آشتی مسالمت آمیز و در عین حال نسبت به مداخله خارجی در جزیره هشدار داد.

تان کفی، سخنگوی وزارت دفاع روز پنجشنبه طی یک نشست مطبوعاتی، دیدار لی با همتای سنگاپوری خود، انگ انج هن، در اوایل روز را تشریح کرد. وی گفت که مقامات درباره تایوان که پکن آن را بخشی از قلمرو مستقل خود می داند، گفتگو کردند.

ما هرگز هیچ تلاشی از سوی مقامات حزب دموکراتیک ترقی خواه برای جلب حمایت خارجی برای استقلال تایوان را تحمل نخواهیم کرد و همچنین هیچ تلاشی از سوی نیروهای خارجی برای استفاده از تایوان برای مهار چین را تحمل نخواهیم کرد. ما مطلقاً قول نخواهیم داد که استفاده از زور را کنار بگذاریم.» این سخنگو با اشاره به حزب حاکم تایوان گفت.

وی افزود که پکن این کار را خواهد کرد “به تلاش برای اتحاد مجدد مسالمت آمیز با بیشترین صداقت و بیشترین تلاش ادامه دهید.”

ایالات متحده اوایل این هفته فاش کرد که لی، که در فهرست تحریم های واشنگتن قرار دارد، از ملاقات با لوید آستین، وزیر دفاع در حاشیه نشست سالانه شانگری-لا دیالوگ امنیتی در سنگاپور خودداری کرده است. وزارت خارجه چین توضیح داد که ایالات متحده باید “درست” سیاست های آن در قبال چین و دست از مداخله در امور آن.


چین آمریکا را به خاطر توافق تجاری تایوان سرزنش کرد

وزارت دفاع چین در پاسخ به سوالی در مورد دیدار احتمالی لی و آستین در روز چهارشنبه، اظهار داشت که در حالی که آن را به توسعه روابط نظامی چین و آمریکا اهمیت زیادی می دهد. امکان گفتگو وجود نداشت “بدون اصول”

از یک سو، ایالات متحده مدام می گوید که می خواهد ارتباطات را تقویت کند، اما از سوی دیگر، نگرانی های چین را نادیده می گیرد و به طور مصنوعی موانعی ایجاد می کند که به طور جدی اعتماد متقابل بین دو ارتش را تضعیف می کند. سخنگوی این وزارت افزود.

آستین، که قبلا چین را به عنوان “چالش سرعت” برای ایالات متحده، روز پنجشنبه گفت که سطح بالای ارتباط بین دو کشور می تواند کمک کند “جلوگیری از خارج شدن از کنترل همه چیز.”

ایالات متحده و چین یکدیگر را به دامن زدن به تنش در تنگه تایوان و تسلیحاتی کردن روابط تجاری به منظور اجبار دیگران متهم کرده اند. روز سه شنبه، پنتاگون مدعی شد که یک جت جنگنده چینی در حال انجام مانورهای خطرناک در نزدیکی یک هواپیمای شناسایی آمریکایی است. پکن این ادعا را رد کرده است.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: