سفیر چین: ایالات متحده و چین باید قاطعانه به ذهنیت جنگ سرد نه بگویند

فرستاده چین: ایالات متحده و چین باید به طرز قاطعانه‌ای به ذهنیت جنگ سرد نه بگویند

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: «روابط چین و آمریکا به یک دوراهی حیاتی رسیده است».

واشنگتن:

«چین گانگ» سفیر چین در ایالات متحده گفت: چین و ایالات متحده باید یک نه قاطعانه به ذهنیت جنگ سرد بگویند و اقدامات واقعی برای روشن کردن مسیری روشن برای جهان انجام دهند.

خبرگزاری چینی شین هوا گزارش داد سفیر چین روز پنجشنبه در جریان گفتگوی مجازی با اعضای هیئت مدیره موسسه بروکینگز این اظهارات را بیان کرد.

با پایان یافتن جنگ سرد به مدت 30 سال، ما باید به ذهنیت جنگ سرد، به ترسیم خطوط ایدئولوژیک و رقابت بلوک‌ها نه قاطعانه بگوییم. و برای جهانی باز، فراگیر، پاک و زیبا با صلح پایدار، امنیت مشترک و رفاه مشترک تلاش کنید.”

او گفت که چین و ایالات متحده باید ارتباطات و همکاری را افزایش دهند و هر یک به خوبی امور داخلی خود را اداره کنند و در عین حال سهم خود را از مسئولیت های بین المللی بر عهده بگیرند.

این بیانیه چند روز پس از آن صورت می گیرد که چین گفته بود پس از نشست مجازی بین شی جین پینگ و جو بایدن، رهبران چین، روابطش با آمریکا به یک دوراهی مهم رسیده است.

لیجیان ژائو، سخنگوی وزارت خارجه چین روز سه‌شنبه در طی یک نشست خبری روزانه گفت که پکن امیدوار است واشنگتن با چین برای اجرای روح دیدار مجازی سران دو کشور از طریق اقدامات مشخص برای بازگرداندن روابط دوجانبه به مسیر توسعه سالم و پایدار همکاری کند.

“روابط چین و آمریکا به یک دوراهی مهم رسیده است. ما امیدواریم که ایالات متحده با چین همکاری کند تا روح دیدار مجازی سران دو کشور را از طریق اقدامات مشخص برای بازگرداندن روابط دوجانبه به مسیر سالم و پایدار اجرا کند. لیجیان گفت: توسعه.

دیدار موردانتظار جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و شی جین پینگ، رئیس جمهور چین در روز سه شنبه شاهد آن بود که دو رهبر در مورد موضوع تایوان، در نشستی که در آن درباره اهمیت استراتژیک و فراگیر و موضوعات مورد علاقه دوجانبه بحث و گفتگو شد، صحبت کردند.

هر دو رهبر یک نشست “عمیق و سازنده” را به مدت بیش از سه ساعت برگزار کردند و در مورد روابط دوجانبه در مورد موضوعاتی که اهمیت اساسی در توسعه روابط چین و ایالات متحده دارند تبادل نظر کردند.