اعتراضات کووید همچنان اولین کشور در اروپای غربی را به لرزه درآورد تا قرنطینه نسبی را مجدداً اعمال کند – اخبار RT World

اعتراضات علیه محدودیت‌های جدید کووید-19 در لاهه به خشونت تبدیل شد. این ناآرامی ها یک روز پس از آن رخ می دهد که چند تظاهرکننده در شهر دیگر هلند، روتردام، در میان تیراندازی پلیس زخمی شدند.

پس از درگیری شدید بین نیروهای مجری قانون و تظاهرکنندگان ضد قرنطینه در لاهه، مقر دیوان بین المللی دادگستری (ICJ) در روز شنبه، هفت نفر دستگیر شدند.

ویدئویی که در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است، معترضان را نشان می‌دهد که ترقه‌هایی را روشن می‌کنند که باعث ایجاد آتش‌های متعدد می‌شود و باعث می‌شود آسمان شهر قرمز وهم‌آور شود.

در کلیپی دیگر، گروهی از معترضان در حال سقوط یک تیر ترافیک مجهز به دوربین مداربسته دیده می شوند.

پلیس هلند گزارش داد که در درگیری با اغتشاشگران، پنج افسر آن مجروح شدند. یکی از افسران به دلیل مصدومیت از ناحیه زانو و ضربه مغزی به بیمارستان منتقل شد. دو نفر دیگر “تحمل آسیب شنوایی،” در حالی که دو نفر دیگر از ناحیه دست آسیب دیدند.


اعتراض به قرنطینه به عنوان

صحنه های پر هرج و مرج در سومین شهر بزرگ هلند یک روز پس از اعتراض به اعمال مجدد محدودیت های کووید-19 در روتردام که با خشونت خدشه دار شد، آشکار شد. در پی تیراندازی پلیس در تلاش برای سرکوب ناآرامی ها، بیش از پنجاه نفر در روتردام دستگیر و سه نفر مجروح شدند. پلیس بعداً ادعا کرد که این مأموران بودند “مجبور به شلیک به اهداف” برای محافظت از خود سه معترض مجروح همچنان در بیمارستان هستند و وضعیت آنها مشخص نیست.

پس از آنکه هلند به اولین کشور اروپای غربی از تابستان تبدیل شد که هفته گذشته قرنطینه نسبی کرد، اعتراضات تعدادی از شهرهای هلند را فرا گرفت. تنش ها پس از ممنوعیت نمایش آتش بازی در شب سال نو توسط دولت افزایش یافت و پارلمان هلند از معرفی سیستم موسوم به 2G حمایت کرد که در صورت معرفی، افراد واکسینه نشده و افرادی که اخیراً از ویروس بهبود نیافته اند را از لیست طولانی اماکن عمومی منع می کند. .

فکر می کنید دوستان شما علاقه مند شوند؟ این داستان را به اشتراک بگذارید