سریلانکا بسته کمک مالی 3 میلیارد دلاری صندوق بین المللی پول را تصویب کرد

سریلانکا بسته کمک مالی 3 میلیارد دلاری صندوق بین المللی پول را تصویب کرد

سریلانکا در حال مذاکره برای بازسازی بدهی است (پرونده)

کلمبو:

پارلمان سریلانکا روز جمعه بسته کمک مالی 3 میلیارد دلاری صندوق بین المللی پول را برای احیای اقتصاد جزیره که به دلیل یک بحران اقتصادی و انسانی فاجعه بار ناشی از سال ها سوءمدیریت و همه گیری شدید آسیب دیده بود، تصویب کرد.

ماه گذشته، صندوق بین المللی پول (IMF) برنامه کمک مالی را برای کمک به سریلانکا برای غلبه بر بحران اقتصادی و تسریع حمایت مالی سایر شرکای توسعه تصویب کرد، اقدامی که توسط کلمبو به عنوان یک “نقطه عطف تاریخی” در دوره حساس مورد استقبال قرار گرفت.

روز جمعه در پایان یک مناظره 3 روزه، 120 نماینده مجلس در مجمع 225 نفره به این توافق رای مثبت دادند و 25 نفر از آنها با آن مخالفت کردند.

رئیس جمهور رانیل ویکرمسینگه به ​​پارلمان گفت که تصویب پارلمان یک ضرورت است زیرا دولت او در حال آغاز برنامه اصلاحات اقتصادی جدی است.

رانیل ویکرمسینگه، همچنین وزیر دارایی، در سخنرانی پارلمانی خود گفت که برای بهبود اقتصادی ثبات اقتصاد، بازگرداندن پایداری بدهی ها و ساختن کشوری فراگیر و شکوفا ضروری است.

اعضای اصلی اپوزیسیون ساماگی جانا بالاوگایا (SJB) که دولت را به عدم شفافیت در به دست آوردن تسهیلات متهم می کردند، هنگام رأی گیری در مجلس حضور نداشتند.

سریلانکا با دریافت تسهیلات 3 میلیارد دلاری در حال حاضر در حال مذاکره برای بازسازی بدهی با طلبکاران دوجانبه و چندجانبه است.

رانیل ویکرمسینگه گفت تا اواسط ماه مه برنامه تجدید ساختار اجرایی خواهد شد.

سریلانکا در ماه آوریل اولین نکول بدهی خود را در تاریخ خود به عنوان بدترین بحران اقتصادی از زمان استقلال از بریتانیا در سال 1948 اعلام کرد که ناشی از کمبود ارز بود و اعتراضات عمومی را برانگیخت.

اعتراضات خیابانی چند ماهه منجر به برکناری رئیس جمهور وقت گوتابایا راجاپاکسا در اواسط ژوئیه شد. گوتابایا راجاپاکسا مذاکرات صندوق بین المللی پول را پس از خودداری از استفاده از وام دهنده جهانی برای حمایت آغاز کرده بود.

سریلانکا اقدامات اقتصادی دردناکی مانند افزایش مالیات و افزایش نرخ آب و برق را برای باز کردن قفل برنامه معرفی کرده است. اتحادیه های کارگری و گروه های مخالف اعتراضاتی را علیه چنین اقداماتی سازماندهی کرده اند.

در بیانیه ای آمده است که این برنامه به سریلانکا اجازه می دهد تا به بودجه 7 میلیارد دلاری صندوق بین المللی پول، موسسات مالی بین المللی (IFI) و سازمان های چندجانبه دسترسی پیدا کند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)