“سرنخ صفر” در مورد مرد تگزاسی متهم به کشتن 5 همسایه هنوز در جریان است: پلیس

تیراندازی دسته جمعی در ایالات متحده امری عادی شده است (نمایندگی)

بیش از 200 افسر مجری قانون در تگزاس روز یکشنبه به دنبال مردی که متهم به تیراندازی به پنج همسایه خود بود، پس از اینکه از او خواسته شد شلیک یک تفنگ نیمه خودکار را در کلیولند، تگزاس متوقف کند، جستجو کردند.

فرانسیسکو اوروپسا، 38 ساله، متهم به گشودن آتش به سوی همسایگان است، پس از اینکه از او خواسته شد تا اواخر روز جمعه شلیک به یک تفنگ AR-15 را متوقف کند، زیرا این تفنگ باعث بیدار نگه داشتن یک نوزاد می شد. قربانیان شامل یک پسر 8 ساله است.

جیمز اسمیت، مامور ویژه اف‌بی‌آی هیوستون، روز یکشنبه به خبرنگاران گفت: «در حال حاضر، ما سرنخ صفر داریم».

گرگ کپرز، کلانتر شهرستان سن جاسینتو، گفت که بیش از 200 پرسنل مجری قانون خانه به خانه به دنبال مظنون یا هر گونه راهنمایی برای یافتن او بودند. مقامات برای اطلاعاتی که منجر به دستگیری مظنون شود، 80000 دلار جایزه در نظر گرفته اند.

اف‌بی‌آی روز یکشنبه گفت که نام اوروپسا در ارتباطات اولیه مجری قانون “اوروپزا” نوشته شده بود، اما “برای نشان دادن بهتر هویت او در سیستم‌های اجرای قانون، تغییر داده شد.” جزئیات بیشتری ارائه نکرد.

مقامات در ساعت 11:31 شب جمعه از خانه ای در کلیولند، در حدود 45 مایلی (72 کیلومتری) شمال هیوستون تماس گرفتند.

کپر روز شنبه گفت که مظنون جمعه شب از خانه خود خارج شد و شروع به تیراندازی در حیاط خانه خود کرد، در این هنگام برخی از قربانیان از او خواستند که متوقف شود.

کپر گفت: “مرد به سمت حصار رفت و گفت: “هی، ما سعی می کنیم کودک را در اینجا بخوابانیم.”

سپس هر دو طرف به خانه های خود بازگشتند. کپر گفت: اوروپسا “مجله خود را بالا کشید و از مسیر خود به خیابان رفت و سپس “به خانه مردم رفت و شروع به تیراندازی کرد.”

کپر گفته بود که اکثر قربانیان “تقریباً به سبک اعدام” از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفته اند. پلیس گفت که هر پنج نفر از هندوراس بودند.

کپر گفت که پلیس چندین بار به دلیل شکایت از صدای شلیک گلوله در حیاط وی به خانه مظنون فراخوانده شده بود.

قربانیان سونیا آرژانتین گوزمن، 25 ساله شناسایی شدند. دیانا ولاسکز آلوارادو، 21 ساله; جولیسا مولینا ریورا، 31 ساله; خوزه جاناتان کازارز، 18 ساله; و دانیل انریکه لاسو، 8 ساله. به گفته FBI، همه آنها در خانه زندگی می کردند، اما اعضای یک خانواده واحد نبودند.

براساس آرشیو Gun Violence، تیراندازی های دسته جمعی در ایالات متحده امری عادی شده است، با حداقل 176 مورد تا کنون در سال 2023، که بیشترین میزان در این مقطع در سال از حداقل سال 2016 است. این گروه غیرانتفاعی تیراندازی دسته جمعی را به عنوان تیراندازی دسته جمعی تعریف می کند که در آن چهار یا چند نفر مجروح یا کشته شوند، بدون احتساب تیرانداز.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)