از مردم بریتانیا خواسته شد تا در زمان تاجگذاری با پادشاه چارلز بیعت کنند

از مردم بریتانیا خواسته شد تا در زمان تاجگذاری با پادشاه چارلز بیعت کنند

جنبش ضد سلطنتی قصد دارد روز شنبه تظاهرات کند. (فایل)

لندن:

از همه بریتانیایی ها خواسته می شود تا در مراسم تاج گذاری پادشاه چارلز سوم، سوگند وفاداری خود را یاد کنند، سوگندنامه ای که تاکنون مختص اشراف بریتانیا بوده است، اقدامی که مخالفان سلطنت را ناراحت کرده است.

دفتر اسقف اعظم کانتربری، جاستین ولبی، که مراسم تاجگذاری را در 6 مه در کلیسای وست مینستر رهبری خواهد کرد، روز شنبه اعلام کرد که “ادای احترام به همتایان” سنتی – که طی آن نمایندگان اشراف در مقابل پادشاه زانو می زنند و بیعت می کنند. به او — از بین خواهد رفت.

در عوض، این مراسم شامل “ادای احترام به مردم” خواهد بود که اسقف اعظم از همه مردم در بریتانیا و سایر مکان‌هایی که پادشاه چارلز رئیس دولت است، می‌خواهد سوگند وفاداری بدهند.

اسقف اعظم از «همه افراد حسن نیت در پادشاهی متحده بریتانیای کبیر و ایرلند شمالی، و سایر قلمروها و سرزمین‌ها می‌خواهد تا با قلب و صوت به پادشاه بی‌تردید خود، مدافع همه احترام بگذارند».

در دستور خدمت چنین آمده است: «هر کس که مایل است، در عبادتگاه و جاهای دیگر، با هم بگو: سوگند یاد می‌کنم که با اعلیحضرت و وارثان و جانشینان تو برحسب قانون بیعت خواهم کرد، پس خدایا مرا یاری کن. “

نمایندگان پارلمان بریتانیا، و همچنین کانادایی ها از آنجایی که حاکمیت بریتانیا رئیس دولت آنها است، از قبل با روی کار آمدن سلطنت با پادشاه سوگند وفاداری می کنند.

روز یکشنبه، چند نماینده منتخب که در رسانه های بریتانیا مصاحبه کردند، اعلام کردند که سوگند جدید را در جریان تاجگذاری خواهند خواند.

با این حال، طرح هایی برای درخواست از مردم برای بیعت با پادشاه در طول تاج گذاری توسط یک گروه ضد سلطنتی “توهین آمیز، لحن ناشنوا و حرکتی که مردم را تحقیر می کند” نامیده می شود.

گراهام اسمیت، سخنگوی جمهوری، که برای الغای سلطنت بریتانیا مبارزه می کند، گفت: “در یک دموکراسی، این رئیس دولت است که باید با مردم سوگند وفاداری بدهد، نه برعکس.”

جنبش ضد سلطنتی قصد دارد روز شنبه تظاهرات کند.

معرفی سوگند جدید یکی از تغییرات در مراسم چند صد ساله است که کاخ می خواهد آن را به ویژه برای انعکاس تنوع کشور توسعه دهد.

آخرین تاجگذاری 70 سال پیش بود که مادر چارلز، ملکه الیزابت دوم، تاجگذاری کرد.

او در سپتامبر 96 درگذشت.

در مراسم روز شنبه، اسقف های زن برای اولین بار و همچنین نمایندگان مذاهب غیر مسیحی شرکت خواهند کرد.

یکی دیگر از ویژگی های جدید این است که متون به زبان های دیگر ملل بریتانیا خوانده می شود: ولزی، اسکاتلندی گالیک و گالیک ایرلندی.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)