اردوغان – خلیفه داعش در سوریه کشته شد – اخبار RT World

اردوغان رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد که این عملیات ضد تروریستی توسط سازمان اطلاعات ترکیه انجام شده است

ابوحسین القرشی، رهبر گروه دولت اسلامی (داعش، سابقاً داعش)، در عملیات سازمان اطلاعات ملی ترکیه (MIT) در سوریه کشته شد و سومین گروه خودخوانده این گروه تروریستی شد. “خلیفه” در 15 ماه گذشته حذف خواهد شد.

ماموران MIT القرشی را ردیابی می کردند “برای مدت طولانی” و “خنثی شده” رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه روز شنبه در مصاحبه ای که روز یکشنبه از شبکه تلویزیونی TRT ترک پخش شد، گفت.

ما به مبارزه خود با سازمان های تروریستی بدون هیچ تبعیضی ادامه خواهیم داد. او گفت.

بنا بر گزارش ها، این عملیات حوالی ساعت یک بامداد روز شنبه در روستایی در نزدیکی جیندیرس، در حدود هفت کیلومتری (چهار مایلی) مرز ترکیه انجام شد. نیروهای ترکیه محوطه ای را که گمان می رود القرشی در آن اقامت داشته باشد، محاصره کرده و با جنگجویان داعش درگیر شدند. خلیفه حاضر به تسلیم نشد، سپس مواد منفجره ای را که به بدنش بسته شده بود منفجر کرد.

القرشی پس از کشته شدن ابوحسن الهاشمی القرشی در نبرد، چهارمین رهبر این گروه تروریستی شد. مقامات نظامی آمریکا مدعی شدند که القرشی قبلی در اواسط اکتبر توسط شورشیان سوری در استان درعا در جنوب سوریه کشته شده است. او تنها حدود هشت ماه بود که در این کار بود و پس از آن که ابوابراهیم القرشی سلف خود و همسر و فرزندانش را در جریان یورش نیروهای ویژه آمریکا در شمال سوریه کشت، سکان هدایت را به دست گرفت.


آمریکا به استفاده از تروریست ها در سوریه – روسیه ادامه می دهد

اگرچه عملیات ضد تروریسم ترکیه عمدتاً بر روی گروه‌های کرد شبه‌نظامی از جمله پ‌ک‌ک متمرکز شده است، دولت اسلامی نیز خاری در چشم آنکارا بوده و در ده‌ها حمله مجموعاً 315 غیرنظامی را کشته است. شورشیان سوری همپیمان آمریکا سال گذشته ترکیه را متهم کردند که به داعش داده است “منطقه ی امن” در شمال سوریه مقامات ترکیه این ادعا را رد کردند “کاملا مسخره” ترکیه یکی از اولین کشورهایی بود که در سال 2013 داعش را به عنوان یک سازمان تروریستی شناسایی کرد و سال هاست که با این گروه می جنگد.

عملیات MIT این هفته تنها دو هفته قبل از انتخابات ریاست جمهوری ترکیه انجام می شود. اردوغان در نبرد با کمال قلیچداراوغلو، رهبر مخالفان طرفدار غرب، به دنبال انتخاب مجدد خواهد بود. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که این رقابت در حال حاضر یک مسابقه مرده است.