سازنده واکسن کووید دانشگاه آکسفورد هشدار داد که ویروس بعدی می تواند کشنده تر باشد

سازنده واکسن کووید دانشگاه آکسفورد هشدار داد که ویروس بعدی می تواند کشنده تر باشد

سارا گیلبرت توسط ملکه الیزابت دوم به خاطر نقشش در ساخت این واکسن به عنوان یک زن شناخته شد (FILE)

لندن:

دانشمند سازنده واکسن Oxford/AstraZeneca که در هند به عنوان Covishield برای محافظت در برابر COVID-19 تجویز می شود، روز دوشنبه هشدار داد که ویروس بعدی که به نوع بشر حمله می کند ممکن است حتی کشنده تر و مسری تر باشد.

پروفسور سارا گیلبرت، پروفسور واکسن شناسی در موسسه جنر از دانشگاه آکسفورد که ملکه الیزابت دوم به دلیل نقش محوری خود در ساخت واکسن، او را به عنوان یک زن برگزید، گفت که باید بودجه بیشتری برای آمادگی همه گیر برای جلوگیری از پیشرفت های انجام شده در این واکسن وجود داشته باشد. میدان از گم شدن

او همچنین هشدار داد که واکسن‌ها می‌توانند در برابر نوع جدید Omicron مؤثر نباشند، اما خاطرنشان کرد که کاهش محافظت در برابر عفونت و بیماری خفیف لزوماً به معنای کاهش محافظت در برابر بیماری‌های شدید و مرگ نیست.

پروفسور گیلبرت گفت: “این آخرین باری نخواهد بود که یک ویروس زندگی و معیشت ما را تهدید می کند. حقیقت این است که ویروس بعدی می تواند بدتر باشد. می تواند مسری تر، یا کشنده تر یا هر دو باشد.”

ما نمی‌توانیم اجازه دهیم که شرایطی را که از سر گذرانده‌ایم پشت سر گذاشته‌ایم و بعد متوجه شویم که ضررهای اقتصادی عظیمی که متحمل شده‌ایم به این معناست که هنوز بودجه‌ای برای آمادگی همه‌گیری وجود ندارد. پیشرفت‌هایی که به دست آورده‌ایم و دانشی که داریم. به دست آمده، نباید از دست رفت.”

او در مورد نوع Omicron کروناویروس جدید گفت که پروتئین اسپایک آن حاوی جهش هایی است که باعث افزایش انتقال ویروس می شود.

“اما تغییرات اضافی وجود دارد که ممکن است به این معنی باشد که آنتی بادی های القا شده توسط واکسن ها یا عفونت با انواع دیگر، ممکن است در پیشگیری از عفونت با Omicron کمتر موثر باشد. تا زمانی که بیشتر بدانیم، باید محتاط باشیم و اقداماتی را برای کاهش سرعت گسترش انجام دهیم. از این نوع جدید،” او گفت.

وی افزود: «اما همانطور که قبلاً دیدیم، کاهش محافظت در برابر عفونت و بیماری خفیف لزوماً به معنای کاهش محافظت در برابر بیماری شدید و مرگ نیست.»

قبل از کووید-19، گیلبرت بیش از 10 سال روی واکسن ها کار می کرد و از آنتی ژن های مالاریا و آنفولانزا استفاده می کرد. این کارشناس 59 ساله در حال ارائه چهل و چهارمین سخنرانی بی‌بی‌سی ریچارد دیمبلبی بود که به افتخار یک روزنامه‌نگار و مجری کهنه‌کار بریتانیایی نامگذاری شد و سالانه توسط سخنرانان برجسته ارائه می‌شد.

روز یکشنبه، بریتانیا 86 مورد دیگر از نوع جدید Omicron را گزارش کرد که برای اولین بار در آفریقای جنوبی شناسایی شد و تعداد Omicron آن را به 246 رساند. در همین حال، در مجموع 43992 مورد ابتلا به کووید و 54 مورد مرگ به عنوان بخشی از آمار روزانه کروناویروس دولت بریتانیا ثبت شد. .

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)