ساجد جاوید، وزیر بهداشت می‌گوید که بریتانیا دارای انتقال جامعه از نوع Omicron است

وزیر بهداشت می‌گوید بریتانیا دارای انتقال جامعه از نوع Omicron است

ساجد جاوید، وزیر بهداشت بریتانیا گفت که در حال حاضر 261 مورد Omicron در انگلیس وجود دارد. (فایل)

لندن:

وزیر بهداشت بریتانیا روز دوشنبه گفت که اکنون انتقال جامعه ای نوع Omicron از ویروس کرونا در مناطقی از انگلیس وجود دارد، اما هنوز خیلی زود است که بگوییم آیا این “ما را از مسیر بهبودی منحرف می کند”.

ساجد جاوید با دفاع از معرفی قوانین سخت‌گیرانه‌تر برای کاهش سرعت شیوع ویروس، به مجلس گفت که دولت «هیچ چیز را به شانس واگذار نمی‌کند» در حالی که دانشمندان این نوع را که اولین بار در ماه گذشته در آفریقای جنوبی گزارش شد، ارزیابی می‌کردند.

جاوید گفت اکنون 261 مورد Omicron در انگلیس، 71 مورد در اسکاتلند و چهار مورد در ولز وجود دارد – در مجموع 336 مورد.

جاوید گفت: «این شامل مواردی می‌شود که هیچ ارتباطی با سفرهای بین‌المللی ندارند، بنابراین می‌توانیم نتیجه بگیریم که اکنون انتقال اجتماعی در چندین منطقه انگلستان وجود دارد.

نخست وزیر بوریس جانسون روز دوشنبه گفت در حال حاضر هیچ محدودیت بیشتری برای مقابله با نوع Omicron لازم نیست، اما از رد اعمال چنین اقداماتی قبل از کریسمس خودداری کرد.

بریتانیا اعلام کرده است که همه مسافران ورودی باید آزمایش کووید-19 قبل از عزیمت انجام دهند، در حالی که مسافرانی که از نیجریه، آفریقای جنوبی و 9 کشور آفریقایی دیگر وارد می‌شوند باید در هتل‌ها قرنطینه شوند تا شیوع نوع جدید را کاهش دهند.

جاوید گفت، تعداد اتاق های هتل در دسترس برای قرنطینه بین المللی در این هفته دو برابر خواهد شد و دولت در حال “افزایش این ظرفیت در سریع ترین زمان ممکن” است.

جاوید گفت که در این مرحله دولت نمی‌تواند به طور قطعی بگوید که آیا Omicron از واکسن‌های کووید نجات می‌یابد یا نه، یا اینکه باعث بیماری شدیدتری می‌شود.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)