فرانسه دستور می دهد کلوپ های شبانه به مدت 4 هفته پس از افزایش کووید تعطیل شوند

فرانسه دستور می دهد کلوپ های شبانه به مدت 4 هفته پس از افزایش کووید تعطیل شوند

فرانسه دارای نرخ واکسیناسیون نزدیک به 90 درصد در جمعیت واجد شرایط است. (فایل)

پاریس:

نخست وزیر فرانسه روز دوشنبه گفت که برای مقابله با موج کووید که بیمارستان ها را تحت فشار شدید قرار داده است، دستور تعطیلی به کلوپ های شبانه از آخر این هفته به مدت چهار هفته صادر می شود.

ژان کاستکس که هفته گذشته پس از ابتلا به ویروس از قرنطینه خارج شد، گفت: دانش‌آموزان با فاصله‌گذاری اجتماعی سخت‌تر و استفاده طولانی‌تر از ماسک‌های صورت، با افزایش نرخ عفونت در بین جوانان، مواجه خواهند شد.

او گفت: «همه ما در هفته‌های اخیر تمایل به کاهش گارد خود داشته‌ایم».

اما دولت از اعمال تدابیر سخت‌گیرانه‌تر برای جمعیت عمومی یا هدف قرار دادن افراد غیر واکسینه شده خودداری کرد، همانطور که چندین کشور دیگر در روزهای اخیر انجام داده‌اند.

در عوض، کاستکس گفت که کارفرمایان باید کارکنان را تشویق کنند تا از خانه کار کنند و از مردم خواست تا با نزدیک شدن به تعطیلات پایان سال، از مشارکت‌های اجتماعی مانند مهمانی‌های اداری خودداری کنند.

او گفت که اکنون برای مکان های غذا خوردن در بازارهای کریسمس در فضای باز مجوزهای بهداشتی لازم است.

کاستکس در یک سخنرانی تلویزیونی گفت: “وضعیت نیازمند تلاش فردی و جمعی است.”

او با اشاره به نرخ واکسیناسیون فرانسوی نزدیک به 90 درصد از جمعیت واجد شرایط، گفت: “اما دیگر زمان قرنطینه نیست.”

او گفت که واکسیناسیون را می توان برای کودکان 5 تا 12 ساله نیز تمدید کرد و افراد بالای 65 سال دیگر نیازی به قرار ملاقات برای دریافت واکسن تقویتی نخواهند داشت.

“رقصیدن در رستوران ها”

چندین مرکز جدید واکسیناسیون در پاریس در روزهای آتی افتتاح خواهند شد زیرا سایت‌های فعلی برای برآورده کردن تقاضا در شهرهای بزرگ تلاش می‌کنند – حدود 10 میلیون نفر قبلاً تزریق‌های تقویتی دریافت کرده‌اند.

مالکان کلوپ های شبانه به شدت به تعطیلی جدید واکنش نشان دادند، زیرا در بیشتر زمستان و بهار گذشته قبل از بازگشایی در ماه جولای بسته بودند.

تیری فونتین از انجمن صنعت UMIH Nuit گفت که باشگاه ها به طور ناعادلانه مورد هدف قرار می گیرند.

او گفت: “یک بار دیگر هیچ سرکوبی برای هیچ بخش دیگری وجود ندارد.”

“آنها شب سال نو را برای ما کنسل می کنند … اما در همه رستوران ها می رقصند.”

او همچنین تردید داشت که کمک مالی وعده داده شده توسط کاستکس برای جبران ضرر در فصل تعطیلات کلیدی کافی باشد.

تقریباً همه موارد ویروسی تجزیه و تحلیل شده در فرانسه شامل نوع دلتا است که حتی در بین افراد واکسینه شده نیز عفونی‌تر بوده است.

فرانسه تاکنون تنها 25 مورد از نوع جدید Omicron را تایید کرده است، اما مقامات می گویند که این تعداد ممکن است در هفته های آینده به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

روز یکشنبه، وزارت بهداشت بیش از 42,000 مورد در 24 ساعت گذشته و بیش از 11,000 بیمار در بیمارستان – بالاترین تعداد از ماه اوت – با 2,000 در مراقبت‌های ویژه گزارش داد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)