زوج مسن اسکاتلندی پس از برخورد رعد و برق در پرواز از ایزی جت غرامت می خواهند

این زوج از ایزی‌جت می‌خواهند که هزینه پرواز تغییر داده شده را بپردازد

یک زوج اهل ادینبورگ که پروازشان پس از اصابت صاعقه به هواپیما لغو شد، از ایزی جت غرامت خواسته اند. مترو گزارش شده است. قابل ذکر است که این زوج قرار بود در 14 آوریل برای تولد نوه خود از کراکوف به ادینبورگ برگردند. با این حال، پرواز آنها پس از اصابت صاعقه به هواپیما در طول طوفان و نیاز به تعمیرات لغو شد.

کارکنان خطوط هوایی به این زوج سرگردان گفتند که پرواز بعدی تا دوشنبه 17 آوریل انجام نخواهد شد. جیمز دیگنس 75 ساله و همسر 74 ساله اش مارگارت دیگانس توسط easyJet در هتلی روبروی فرودگاه قرار گرفتند. .

یک لهستانی مهربان به این زوج کمک کرد تا پروازهای جدید رزرو کنند، با این حال، هزینه آن 1318 پوند بود و به معنای سفر از طریق فرانکفورت، آلمان برای رسیدن به ادینبورگ در بعدازظهر 15 آوریل بود.

به آقای دیگانس گفت EdinburghLiveباتری گوشی من تقریباً تمام شده بود و ما هر دو در اواسط دهه 70 زندگی خود هستیم و با فناوری درگیر هستیم، اما خوشبختانه یک زن دوست داشتنی لهستانی Edy که در حال پرواز به ادینبورگ بود به ما کمک کرد. EasyJet ما و تعدادی دیگر از مسافران را برای شب در گاردن هیلتون بیدار کرد، اما این کار بدون مشکل نبود زیرا کارکنان هتل مجبور بودند برای دریافت کوپن ها با easyJet تماس بگیرند. ما باید برای جشن تولد نوه‌مان در شانزدهم برمی‌گشتیم، بنابراین ادی با تبلتش برای ما پرواز از کراکوف به فرانکفورت و سپس به ادینبورگ رزرو کرد.»

در همین حال، ایزی جت بابت ناراحتی ایجاد شده عذرخواهی کرد و گفت که مقدمات بازگشت آنها به خانه را در روز بعد فراهم کرده است اما این زوج قبلاً برنامه‌های جایگزینی را انجام داده‌اند.

آقای دیگنس گفت که او صبح روز بعد “کاملاً منتظر غرامت” از easyJet بود، اما درخواست آنها از آن زمان توسط شرکت به دلیل “شرایط استثنایی” صاعقه رد شد. او اکنون از ایزی‌جت می‌خواهد که هزینه‌های این پرواز را جبران کند.

یکی از سخنگویان تعطیلات ایزی جت گفت: «از شنیدن این خبر متاسفیم که پرواز خانه آقای و خانم دیگانس به دلیل اصابت صاعقه به هواپیمایشان در اوایل همان روز لغو شد. در چنین شرایطی، اولویت ما این است که مشتریان خود را در اسرع وقت به یک پرواز جایگزین رزرو کنیم و در صورت نیاز محل اقامت هتل را تهیه کنیم. در این مثال، ما با مشتریان خود تماس گرفتیم تا بدانند که در حال تهیه یک پرواز جایگزین برای آنها هستیم و همچنین جزئیات اقامت شبانه آنها را ارائه دهیم.

ما در آن شب به طور منظم در تماس بودیم و به آنها اطلاع دادیم که برای آنها یک پرواز به بلفاست تهیه کرده ایم، و در ساعت 5 صبح روز بعد تأیید کردیم که مشتریان برای پروازهای برگشت به ادینبورگ از طریق بلفاست آن روز رزرو شده اند. با این حال، می‌دانیم که آقای و خانم دیگنس تصمیم گرفتند به جای آن یک پرواز جایگزین برای خود رزرو کنند. در حالی که شرایطی مانند این خارج از کنترل ما است، مایلیم از ناراحتی‌هایی که آقای و خانم دیگانس تجربه کردند عذرخواهی کنیم.»

با این حال، آقای دیگنس گفت که تنها مکاتبات مربوط به پرواز که از easyJet دریافت کرده، ساعت 5 صبح بوده است. در این ایمیل آمده بود که او و همسرش در پروازی که از کراکوف به بلفاست و سپس به ادینبورگ سفر می کرد رزرو شده بودند و اواخر شنبه شب به آنجا می آمدند.

او اکنون قصد دارد با تیم شکایات مشاوره مسافری سازمان هواپیمایی کشوری (PACT) تماس بگیرد تا موضوع را بیشتر پیگیری کند.

“من آماده هستم تا تمام راه را تا زمانی که به آنچه مدیونم هستم برسم.” به اندازه کافی خوب نبود که ساعت 5 صبح به ما ایمیل بزنند تا بگویند سفر جایگزین پیدا کرده اند. این برای هر مسافری است که با لغو پرواز کراکوف به ادینبورگ تحت تأثیر قرار گرفته است.»