زن 95 ساله استرالیایی که توسط پلیس تحت فشار قرار گرفته بود درگذشت

زن 95 ساله استرالیایی که توسط پلیس تحت فشار قرار گرفته بود درگذشت

این حادثه باعث درخواست اصلاحات پلیس در استرالیا شده است. (نمایندگی)

سیدنی، استرالیا:

به گفته پلیس، یک مادربزرگ 95 ساله روز چهارشنبه یک هفته پس از اینکه توسط یک افسر پلیس استرالیایی در خانه سالمندانش تحت فشار قرار گرفت، درگذشت.

کلر نولند پس از اصابت گلوله شوکر الکترونیکی در 17 مه در بیمارستانی در وضعیت بحرانی قرار داشت، درگیری که استرالیایی‌ها را شوکه کرد و به تیتر اخبار بین‌المللی تبدیل شد.

پلیس ایالت نیو ساوت ولز در بیانیه ای اعلام کرد: با اندوه فراوان ما امشب درگذشت کلر نوولند 95 ساله را در کوما تایید می کنیم.

آنها گفتند که او در بیمارستان در محاصره خانواده و عزیزان “در آرامش” درگذشت.

پلیس می گوید، ناولند 24 نوه و 31 نوه داشت.

ساعاتی قبل، یک پاسبان ارشد 33 ساله به دلیل بی احتیاطی ایجاد صدمات شدید بدنی، ضرب و جرح منجر به آسیب واقعی بدنی و ضرب و جرح عمومی در این حادثه متهم شد.

این پلیس که با حقوق تعلیق شده است، در تاریخ 5 ژوئیه با دادگاه روبرو خواهد شد.

کارن وب، کمیسر پلیس گفت که خانواده نولند از “اتهامات جدی” مطلع شده اند و از کارآگاهان برای کار سریع پس از “حادثه ناگوار” تشکر کرد.

افسران به خانه سالمندان Yallambee Lodge در جنوب نیو ساوت ولز توسط کارکنان فراخوانده شدند و به آنها گفتند که یک زن “مسلح به چاقو” است.

“سرعت آهسته”

پلیس می‌گوید که آنها از نولند خواسته‌اند تا قبل از اینکه “با سرعت آهسته” با چارچوب راه رفتنش به سمت آنها حرکت کند، یک چاقوی استیک دندانه‌دار را به زمین بیندازد، که باعث شد یکی از افسران به سمت او شلیک کند.

این حادثه منجر به درخواست‌ها برای تحقیقات پارلمانی نیو ساوت ولز و انتشار فیلم دوربین بدنه پلیس از این درگیری شده است.

سو هیگینسون، نماینده حزب سبزهای ایالتی، این هفته گفت: «سرزنش کردن خانم نولند خشم جامعه را برانگیخته است که نشان می‌دهد ما چقدر به اصلاحات پلیس نیاز داریم.»

امتناع از انتشار فیلم دوربین بدنه، پلیس NSW را در برابر نظارت عمومی به دلایل نادرست محافظت می کند – جامعه نیوساوت ولز حق دارد دقیقاً بداند که چه اتفاقی افتاده است که کلر نولند مخدوش شد تا بتوانیم اقدامات لازم برای تغییر را انجام دهیم.

پلیس گفته است که قصد ندارد فیلمی را که توسط پلیس پوشیده شده از تزرینگ منتشر کند.

کمیسر پلیس ایالتی در آخر هفته گفت: «ما قصد نداریم آن را منتشر کنیم مگر اینکه در پایان این روندی وجود داشته باشد که اجازه دهد آن را آزاد کند.

وب گفت که در آن زمان فقط صدای ضبط شده را شنیده بود: “من لازم نمی بینم که واقعاً آن را ببینم.”

او افزود که پلیس ممکن است برای مقابله با بیماران مبتلا به زوال عقل نیاز به «تجهیز بهتر» داشته باشد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)