زنان پلیسی که به خشونت اعتراض کردند گاز اشک آور (ویدئو) – اخبار RT World

پلیس ضد شورش ترکیه برای متفرق کردن جمعیت بزرگی از تظاهرکنندگان معترض به خشونت علیه زنان در استانبول و همچنین خروج دولت از معاهده بین المللی مربوط به مبارزه با آن، گاز اشک آور پرتاب کرد.

گروه انبوه معترضان که بنا به گزارش ها هزاران نفر بودند، روز پنجشنبه به مناسبت «روز جهانی محو خشونت علیه زنان» به سمت میدان تقسیم استانبول راهپیمایی کردند. آنها با حضور شدید پلیس در میدان روبرو شدند که توسط افسرانی که لباس های ضدشورش سنگین پوشیده بودند، سد کرده بود و پس از دستور پراکنده شدن جمعیت، اقدام به پرتاب گاز اشک آور روی جمعیت کردند.

درگیری با پلیس در ویدئوهایی که در فضای مجازی پخش می‌شود، نشان می‌دهد که افسران در حال حرکت روی تظاهرکنندگان هستند تا آنها را از منطقه پاک کنند، زیرا گاز اشک‌آور در هوا پخش می‌شود.

معترضان همچنین در حالی که تابلوها و بنرهای رنگارنگی را حمل می‌کردند، برخی از آنها حتی شراره‌های آتش‌سوزی می‌کردند، در حالی که برخی دیگر شعارهای ضد دولتی سر می‌دادند و خواستار پایان دادن به آنچه برخی از فعالان آن‌را می‌نامیدند، کردند.زن کشی. طبق گفته یک گروه حقوق زنان، «ما زنان کشی را متوقف خواهیم کرد»، در سال جاری تاکنون حدود 345 زن در ترکیه بر اثر اعمال خشونت مبتنی بر جنسیت کشته شده اند.

این اعتراض که در مقیاس کوچکتر در شهرهای دیگر در سراسر کشور منعکس شد، پس از خروج رسمی دولت ترکیه از معاهده بین المللی با هدف رسیدگی به خشونت علیه زنان در ماه ژوئیه صورت گرفت. این پیمان که به کنوانسیون استانبول معروف است، ابتدا در سال 2011 در همان شهر مورد مذاکره قرار گرفت، اما تصمیم رئیس جمهور رجب طیب اردوغان برای خروج از این توافق، هم از سوی فعالان محلی و هم از سوی رهبران خارجی به شدت مورد انتقاد قرار گرفت و جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا دوبله کرد. حرکت “عمیقا ناامید کننده.”

آنکارا به نوبه خود مدعی شد که این کنوانسیون انجام شده است “ربوده شده” توسط “افرادی که تلاش می کنند همجنس گرایی را عادی کنند” که گفته شد با ارزش های اجتماعی و خانوادگی ترکیه ناسازگار است. با این حال، دولت اصرار داشت که این کار را نخواهد کرد “از مبارزه خود با خشونت خانگی دست بکش” و خواهد شد “به حمایت از امنیت و حقوق همه زنان ادامه دهید.”

فکر می کنید دوستان شما علاقه مند شوند؟ این داستان را به اشتراک بگذارید