ژایر بولسونارو برزیلی که کووید را کم اهمیت جلوه داد، در برابر از سرگیری کارناوال

بولسوناروی برزیل، که کووید را کم اهمیت جلوه داد، در برابر از سرگیری کارناوال

کارناوال برزیل: بولسونارو گفت که این تصمیم به عهده مقامات ایالتی و محلی است. (فایل)

برازیلیا:

رئیس جمهور ژایر بولسونارو روز پنجشنبه گفت که مخالف از سرگیری جشن های کارناوال در برزیل در ماه فوریه است، نشانه ای نادر به اقدامات فاصله گذاری اجتماعی COVID-19 از سوی رهبر راست افراطی.

بولسونارو 66 ساله در مصاحبه‌ای گفت: «تا آنجا که من نگرانم، ما نباید کارناوال داشته باشیم.»

کارناوال امسال در برزیل به دلیل بیماری همه گیر لغو شد.

اما با توجه به کاهش شدید تعداد مبتلایان و مرگ و میر ناشی از کووید-19 در برزیل، مقامات در حال بررسی اجازه اجرای آن در سال 2022 هستند.

بولسونارو گفت که معتقد است خیلی زود است، اما این تصمیم به عهده مقامات ایالتی و محلی است.

او به شبکه رادیویی Sociedade گفت: “من نمی‌خواهم درگیر شوم، زیرا ممکن است جنجال دیگری ایجاد کند.”

“فوریه گذشته، همه‌گیری تازه رسیده بود، ما چیز زیادی در مورد آن نمی‌دانستیم. من وضعیت اضطراری اعلام کردم و فرمانداران و شهرداران همه آن را نادیده گرفتند. آنها با کارناوال پیش رفتند. سپس عواقب آن آمد و مردم سعی می‌کنند بگویند من” من مسئول هستم.”

به نظر می رسد که بولسونارو به لایحه ای در فوریه 2020 که توسط کنگره تصویب شده بود اشاره می کند که COVID-19 را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی اعلام می کند و او آن را به قانون امضا کرد.

او به مدیریت بحث برانگیزتر خود با ویروس اشاره نکرد، که او آن را به عنوان یک “آنفولانزای کوچک”، حمله به اقدامات در خانه ماندن، ماسک های صورت و واکسن ها کم اهمیت جلوه داد.

یک کمیسیون تحقیقاتی سنا ماه گذشته گفت شواهدی پیدا کرده است که بولسونارو در واکنش به بیماری همه گیر خود 10 جنایت از جمله “جنایت علیه بشریت” مرتکب شده است.

علیرغم اظهارات ضد واکسن او، برزیل آسیب دیده در ماه های اخیر به طور گسترده ای کمپین ایمن سازی خود را افزایش داده است.

با توجه به اینکه اکنون بیش از 60 درصد از جمعیت 213 میلیون نفری برزیل به طور کامل واکسینه شده اند، میانگین روزانه مرگ و میر ناشی از کووید-19 از بیش از 3000 نفر در آوریل به حدود 200 نفر کاهش یافته است.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)