رگولاتور اتحادیه اروپا واکسن فایزر را برای کودکان 5 تا 11 ساله تایید کرد — RT World News

آژانس دارویی اروپا (EMA) روز پنجشنبه استفاده از واکسن فایزر کووید را برای کودکان 5 تا 11 ساله تایید کرد و اولین باری است که تنظیم کننده اتحادیه اروپا واکسن کووید را برای استفاده در کودکان خردسال تایید می کند.

در بیانیه ای که توسط EMA منتشر شد، تنظیم کننده دارو اعلام کرد که این کار را انجام داده است “توصیه می کند که یک تمدید نشانه برای [Pfizer] واکسن کووید-۱۹ Comirnaty شامل استفاده در کودکان ۵ تا ۱۱ ساله می شود.

ادامه مطلب


سازنده واکسن اسپوتنیک نحوه واکنش کودکان به تزریق کووید-19 را توضیح می دهد

این اولین باری است که قانونگذار اتحادیه اروپا برای این گروه سنی چراغ سبز نشان می‌دهد و به دولت‌های سراسر اروپا اجازه می‌دهد تا واکسیناسیون میلیون‌ها کودک مدرسه‌ای را آغاز کنند، زیرا کشورها به دنبال محدود کردن تأثیر موج جدید عفونت‌ها در این قاره هستند. .

پیش از تصمیم EMA، چندین کشور قبلاً به تنظیم‌کننده‌های ملی داروی خود دستور داده‌اند تا در مورد دادن واکسن فایزر به کودکان پنج‌ساله تحقیق کنند. اولیویه وران، وزیر بهداشت فرانسه، از کمیته اخلاق پزشکی کشور خواسته است تا گسترش این برنامه را بررسی کند، در حالی که مایکل مارتین، وزیر بهداشت ایرلند، با کمیته مشورتی کشور مخالفت کرد و اظهار داشت که دولت آماده و منتظر واکسینه کردن کودکان است.

حکم EMA پس از آن صادر شد که Pfizer و BioNTech درخواستی را به EMA ارسال کردند تا تحویل jab mRNA خود را به کودکان خردسال گسترش دهد، پس از انجام مطالعه‌ای در سپتامبر گذشته که نشان‌دهنده پاسخ ایمنی قوی در کودکان 5 تا 11 ساله بود.

در حالی که برخی کشورها منتظر تایید EMA و تصمیم تنظیم کننده ملی خود هستند، اتریش از قبل شروع به تلقیح کودکان خردسال در میان افزایش موارد کووید کرده است که این کشور را مجبور به بازگشت به قرنطینه ملی کرد.

توانایی پخش واکسن فایزر برای کودکان خردسال به دنبال هشدار سازمان جهانی بهداشت (WHO) مبنی بر احتمال جان باختن بیش از 2 میلیون نفر در سراسر اروپا بر اثر کووید در طول زمستان است.

فکر می کنید دوستان شما علاقه مند شوند؟ این داستان را به اشتراک بگذارید