بریتانیا خواستار گشت های مشترک در سواحل فرانسه شد

تراژدی قایق بریتانیا-فرانسه: مقامات پیش از این گفتند که سه هلیکوپتر و سه قایق منطقه را جستجو کردند.

لندن:

بریتانیا روز پنجشنبه پیشنهاد اعزام پلیس و نیروهای مرزی به فرانسه برای انجام گشت زنی مشترک در امتداد ساحل مانش را پس از غرق شدن حداقل 27 مهاجر در تلاش برای عبور از این کشور، تمدید کرد.

اگرچه فرانسه قبلاً این پیشنهاد را رد کرده بود، مقامات گفتند که بوریس جانسون، نخست وزیر این کشور در جریان گفتگوهای تلفنی اواخر چهارشنبه با امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، تاکید کرده است که این پیشنهاد روی میز باقی می ماند.

جانسون اواخر چهارشنبه در مصاحبه ای با بی بی سی گفت: “پیشنهاد ما این است که حمایت خود را افزایش دهیم، اما همچنین با شرکای خود در سواحل مربوطه، در محل پرتاب این قایق ها همکاری کنیم.”

وی افزود: “این چیزی است که امیدوارم اکنون با توجه به آنچه اتفاق افتاده قابل قبول باشد.”

کوین فاستر، وزیر مهاجرت گفت که بریتانیا به درخواست فرانسه یک هلیکوپتر برای کمک به عملیات جستجو و نجات فرستاده است، پس از مرگبارترین حادثه از زمان تبدیل شدن کانال کانال در سال 2018 به مرکز مهاجرت مهاجران از آفریقا، خاورمیانه و آسیا.

فاستر روز پنجشنبه به تلویزیون بی‌بی‌سی گفت که بریتانیا مشتاق همکاری با فرانسه است و “ما خوشحالیم که از عملیات آنها در ساحل حمایت می‌کنیم”.

او گفت: “ما آماده ارائه پشتیبانی در میدان هستیم، ما آماده ارائه منابع هستیم، ما آماده هستیم به معنای واقعی کلمه به مردم پیشنهاد کنیم که به آنجا بروند و به مقامات فرانسوی کمک کنند.”

“دیوانه”

اما فاستر و سایر وزرا بر قصد دولت جانسون برای تقویت مجازات‌ها علیه قاچاق انسان و ورود غیرقانونی به بریتانیا بر اساس پیش‌نویس قانونی که در حال حاضر در پارلمان در حال پیشرفت است، تاکید کردند.

پریتی پاتل، وزیر کشور، که رهبری این قانون را بر عهده دارد، قرار بود روز پنجشنبه با همتای فرانسوی خود جرالد دارونین صحبت کند.

دولت بریتانیا 54 میلیون (72 میلیون دلار، 64 میلیون یورو) حمایت مالی برای کمک به مقامات فرانسوی برای مبارزه با گذرگاه‌ها قبل از رسیدن مهاجران به آب‌های بریتانیا تمدید کرده است.

اما ناامیدی خود را از پاریس به وضوح نشان داده است که بسیاری از آنها هنوز در حال عبور هستند، زیرا مقامات محلی در جنوب شرقی انگلیس برای مقابله با تدارکات بسیاری از تازه واردان تلاش می کنند.

بر اساس داده‌های گردآوری‌شده توسط خبرگزاری PA بریتانیا، امسال بیش از 25700 نفر با قایق‌های کوچک سفر متقابل کانال را انجام داده‌اند – سه برابر کل سال 2020.

برونو بونل، یک قانونگذار به نمایندگی از حزب En Marche ماکرون، گفت که با وجود نگرانی در پاریس در مورد نقض حاکمیت ملی، مخالف کمک بریتانیا به پلیس مرز فرانسه نخواهد بود.

او به رادیو بی‌بی‌سی گفت: «تا زمانی که این واقعاً یک عملیات معمولی باشد و راهی برای تغییر اطلاعات یک بار دیگر نباشد، وانمود کنند که مردم فرانسه چشمان خود را از آن حرکت‌های قایق‌های بلند برمی‌گردانند».

اما پیر هانری دومون، قانونگذار کاله گفت که درخواست برای افزایش گشت زنی در سواحل فرانسه یک “راه حل دیوانه کننده” برای بحران مهاجران است.

او به تلویزیون بی‌بی‌سی گفت: «من فکر می‌کنم زمان آن رسیده است که هر دو دولت ما از سرزنش یکدیگر دست بردارند و سعی کنند با یکدیگر صحبت کنند و راه‌حل‌های واقعی پیدا کنند.

با این حال، بازی سرزنش در روز پنجشنبه با پرفروش‌ترین روزنامه‌های تبلوید بریتانیا تشدید شد که همگی تصویر صفحه اول یک خودروی پلیس فرانسه را حمل می‌کردند که ظاهراً هنگام ورود مهاجران به آب‌های شمال فرانسه بیکار نشسته بود.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)