روس ها راهی برای پرتاب موشک های HIMARS به خارج از مسیر پیدا کردند – CNN – RT World News

یک منبع به این شبکه گفت که سیستم تسلیحاتی ساخت ایالات متحده “به طور فزاینده ای کمتر کارآمد شده است”.

سی‌ان‌ان روز جمعه به نقل از پنج منبع آمریکایی، بریتانیایی و اوکراینی آگاه گزارش داد، روسیه در ماه‌های اخیر از تکنیک‌های پارازیت استفاده می‌کند تا راکت‌اندازهای متحرک HIMARS که توسط ایالات متحده عرضه شده است، اهداف خود را بیشتر از دست بدهند. به گفته این شبکه، این تلاش ها در حال ساخت مهمات هدایت شونده با GPS است “به طور فزاینده ای کمتر موثر” از نظر دقت

HIMARS که می تواند اهدافی را تا فاصله 50 مایلی (80 کیلومتری) مورد حمله قرار دهد، یکی از پیچیده ترین سیستم های تسلیحاتی است که ایالات متحده از زمانی که مسکو عملیات نظامی خود را در این ایالت همسایه در فوریه 2022 آغاز کرد در اختیار کی یف قرار داده است.

به نقل از یک اپراتور هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی، تلاش ها برای ایجاد اختلال در کار پرتابگرهای HIMARS را چنین توصیف کرد. “قابل توجه،” و چیزی که قبل از نوامبر گذشته ندیده بود. یکی از مقامات پنتاگون روند یافتن راه‌های جدید برای مبارزه با تلاش‌های روسیه برای پرتاب موشک‌ها از مسیر را اینگونه توصیف کرد. “یک بازی موش و گربه ثابت.”


آمریکا بسته تسلیحاتی دیگری را برای اوکراین اعلام کرد

یک مقام ارشد پنتاگون به سی ان ان گفت که ایالات متحده با تنظیم نرم افزار هدف گیری و تنظیم به اوکراینی ها کمک کرده است تا با پارازیت مبارزه کنند. “تنظیم مداوم برای اینکه آنها موثر بمانند.” این مقام گفت به‌روزرسانی‌ها «تا همین هفته اخیر» انجام شده است.

به گفته پنتاگون و وزارت امور خارجه، ایالات متحده 38 سامانه HIMARS را از زمان آغاز درگیری به اوکراین متعهد کرده است.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در ژانویه گفت که کمک های مرگبار به کی یف باعث ناتو شده است «مستقیماً در جنگ هیبریدی علیه روسیه درگیر است». مقامات مسکو اوکراین را متهم کرده اند که از HIMARS و سایر سلاح های غربی برای شلیک بی رویه به سمت شهرها و کشتن غیرنظامیان استفاده می کند.

مقامات محلی گفتند روز پنجشنبه، سه نفر از جمله یک پسر بچه شش ساله در دونتسک پس از اصابت موشک های HIMARS به شهر دونباس زخمی شدند.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: