تلویزیون دولتی بریتانیا تحت کنترل خانواده سلطنتی – گاردین – اخبار RT World

بنا بر گزارش ها، کاخ باکینگهام به بی بی سی گفته است که نباید در طول پخش مراسم تاج گذاری از برخی مواد ویدئویی استفاده کند

گاردین روز جمعه به نقل از منابع گزارش داد که بی‌بی‌سی به خواسته‌های کاخ باکینگهام مبنی بر عدم استفاده از برخی فیلم‌ها هنگام پوشش تاجگذاری پادشاه چارلز سوم در روز شنبه تن داده است.

به گفته افراد آشنا که با این رسانه مصاحبه کرده بودند، در آستانه مراسم تاجگذاری، صدا و سیما مطالبی را برای تایید به کاخ ارسال کرد، اما به او گفتند که نمی تواند برخی از قطعات را نشان دهد.

“توازن قدرت در خانواده سلطنتی در حال حاضر کمی بیشتر از بی بی سی است.” یکی از منابع گاردین در بی‌بی‌سی گفت که اقامتگاه سلطنتی و پخش‌کننده همچنان در حال مذاکره بر سر شرایط پوشش هستند، علیرغم اینکه مراسم تنها چند ساعت تا شروع باقی مانده است.

گاردین گفت که بی بی سی از انحصار تصاویر مراسم تاج گذاری در کلیسای وست مینستر برخوردار است، که این نگرانی را در میان سایر خبرگزاری ها برانگیخته است مبنی بر اینکه آنها باید به انتخاب های سرمقاله ای که توسط پخش کننده عمومی انجام می شود تکیه کنند.


رئیس بی‌بی‌سی به دلیل گزارش اتهامی از سمت خود کناره‌گیری کرد

یکی دیگر از موارد اختلاف بین بی‌بی‌سی و دیگر سازمان‌های رسانه‌ای به درخواست پخش‌کننده برای پرداخت مبالغ هنگفتی برای دسترسی به فیلم‌ها بستگی دارد، در حالی که رسانه‌های خارجی بدون پرداخت هزینه، فید زنده را دریافت می‌کنند.

این تقاضا باعث عصبانیت گروهی از سازمان های خبری بریتانیا شده است و انجمن رسانه های خبری این صنعت – که شامل سان، گاردین، دیلی میل و دیلی میرور است – و همچنین چندین ناشر دیگر در روز جمعه بیانیه ای در انتقاد از بی بی سی صادر کردند.

این گروه گفت که پخش کننده مورد حمایت دولت است محروم کردن شهروندان بریتانیا از فرصت لذت بردن از این رویداد مهم عمومی و اهمیت ملی در پلت فرم مورد نظر خود.

اضافه کرد که «تصمیم برای گرفتن هزینه تجاری بیش از حد از شرکت‌های رسانه‌ای بریتانیا… منحرف به نظر می‌رسد». زمانی که بی‌بی‌سی به رسانه‌های خارجی اجازه می‌دهد همین فیلم‌ها را به صورت رایگان در اختیار بگیرند.

ظاهراً این اولین بار نیست که خانواده سلطنتی تلاش می‌کنند بر پوشش خبری تأثیر بگذارند. در ماه آوریل، تایمز گزارش داد که پادشاه بریتانیا اجازه فیلمبرداری از مسح او توسط اسقف اعظم کانتربری را نداد.

روز شنبه، بریتانیا شاهد اولین تاج گذاری خود در 70 سال گذشته خواهد بود. جلسات با دقت طراحی شده، که با حضور مقامات بلندپایه از سراسر جهان برگزار می شود، سوگندنامه ای را به نمایش می گذارد که توسط اسقف اعظم کانتربری اجرا می شود.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: