از آداب سفر تا کد لباس، 9 قانون سلطنتی که پادشاه چارلز باید رعایت کند

از آداب سفر تا کد لباس، 9 قانون سلطنتی که پادشاه چارلز باید رعایت کند

پادشاه همچنین مجاز به پذیرش هیچ گونه غذا یا نوشیدنی از غریبه ها نیست.

پادشاه چارلز در ابی وست مینستر در مراسمی پر از شکوه، شکوه و اهمیت مذهبی در روز شنبه 6 مه تاجگذاری خواهد کرد. چارلز پس از مرگ مادرش ملکه الیزابت در سپتامبر گذشته جانشین وی شد و در سن 74 سالگی، او به پیرترین پادشاه بریتانیا تبدیل خواهد شد. تاج 360 ساله سنت ادوارد را روی سر او گذاشت.

قابل توجه است که تاجگذاری پادشاه چارلز نیز با مجموعه ای از قوانین همراه است که او باید به عنوان پادشاه بریتانیا از آنها پیروی کند. در حالی که در طول 70 سال از زمان تاجگذاری ملکه الیزابت خیلی چیزها تغییر کرده است، برخی از پروتکل های سلطنتی ثابت مانده است.

در اینجا برخی از قوانینی است که شاه چارلز باید از آنها پیروی کند:

او نمی تواند امضا بگیرد یا برای سلفی ژست بگیرد

اعلیحضرت اجازه نخواهند داشت برای طرفدارانش امضا امضا کنند زیرا ممکن است منجر به جعل یا سرقت هویت شود. گفته می شود که پادشاه چارلز به درخواست های امضا با این جمله پاسخ می دهد: “ببخشید، آنها به من اجازه انجام این کار را نمی دهند.” همین امر در مورد سلفی ها نیز صدق می کند. در حالی که سلفی گرفتن با طرفداران خلاف پروتکل سلطنتی نیست، بنا بر گزارش ها، ملکه فقید با اخم هایی روبرو شده است. مستقل. این قانون برای کل خانواده سلطنتی اعمال می شود.

او باید همه هدایا را بپذیرد

پادشاه موظف است همه هدایا را بدون توجه به آنچه دریافت می کند، با مهربانی بپذیرد. مقامات خانواده سلطنتی می‌گویند: «اصل اساسی حاکم بر پذیرش هدایا توسط اعضای خانواده سلطنتی این است که هیچ هدیه‌ای، از جمله مهمان نوازی یا خدمات، نباید پذیرفته شود که یا ممکن است به نظر برسد، عضو خانواده سلطنتی باشد. تحت هر گونه تعهدی نسبت به اهداکننده.»

او باید بی طرفی سیاسی را حفظ کند

پادشاه بریتانیا مجاز به رأی دادن در انتخابات انگلستان، نامزدی در انتخابات یا بحث عمومی درباره عقاید سیاسی خود نیست. از او انتظار می رود که در مورد این مسائل بی طرفی خود را حفظ کند.

او نمی تواند غذای غریبه بخورد

پادشاه مجاز به پذیرش هیچ گونه غذا و نوشیدنی از غریبه ها نیست. این قانون برای محافظت از اعلیحضرت از بیمار شدن یا مسموم شدن اجرا می شود. به خانواده‌های سلطنتی توصیه می‌شود که برای جلوگیری از مسمومیت غذایی احتمالی از ماهی صدف دار اجتناب کنند.

او باید آداب غذاخوری سلطنتی را رعایت کند

در اولین وعده شام، پادشاه باید فقط با مهمانی که در سمت راست او نشسته است در اولین غذا صحبت کند. او فقط در دوره دوم می تواند بچرخد و با بازدیدکننده سمت چپ صحبت کند.

او باید در سفرهای خارجی خود لباس پوشیدن را رعایت کند

مرسوم است که اعضای خانواده سلطنتی هنگام سفر به خارج از کشور برای شرکت در مراسم عمومی از لباس هایی استفاده می کنند که فرهنگ کشور را در بر می گیرد.

او باید هنگام سفر یک لباس مشکی بپوشد

طبق پروتکل، پادشاه چارلز باید هنگام سفر یک لباس مشکی بپوشد تا مطمئن شود در صورت شرکت در مراسم تشییع جنازه لباس مناسبی برای پوشیدن دارد.

او اجازه سفر با شاهزاده ویلیام را ندارد

طبق پروتکل سلطنتی، دو وارث مستقیم تاج و تخت باید در هنگام سفر پروازهای جداگانه ای داشته باشند تا در مسیر اتفاقی بیفتد.

او نیازی به گواهینامه رانندگی ندارد

پادشاه چارلز تنها فردی در بریتانیا است که می تواند بدون گواهینامه رانندگی کند.