روسیه باراک اوباما را در میان 500 آمریکایی پس از اعمال تحریم های آمریکا ممنوع کرد

روسیه باراک اوباما را در میان 500 آمریکایی پس از اعمال تحریم های آمریکا ممنوع کرد

مسکو:

روسیه روز جمعه اعلام کرد که ورود 500 آمریکایی از جمله باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا را در واکنش به تحریم های اعمال شده توسط واشنگتن ممنوع کرده است.

وزارت امور خارجه آمریکا با بیان اینکه اوباما در لیست قرار دارد، گفت: «در پاسخ به تحریم‌های ضد روسی که به طور منظم توسط دولت بایدن اعمال می‌شود… ورود به فدراسیون روسیه برای 500 آمریکایی بسته شده است».

روز جمعه، ایالات متحده صدها شرکت و شخص دیگر را به لیست سیاه تحریم های خود اضافه کرد زیرا تلاش ها برای خفه کردن اقتصاد روسیه به دلیل تهاجم اوکراین را گسترش داد.

وزارت امور خارجه گفت: «واشنگتن باید از مدت ها پیش می آموخت که هیچ اقدام خصمانه ای علیه روسیه بی پاسخ نمی ماند.

در میان کسانی که در لیست قرار گرفتند، مجریان تلویزیونی استفن کولبرت، جیمی کیمل و ست مایرز بودند.

ارین برنت مجری شبکه سی ان ان و ریچل مدو و جو اسکاربرو مجریان MSNBC نیز حضور داشتند.

روسیه اعلام کرد سناتورها، نمایندگان کنگره و اعضای اندیشکده‌هایی را که «در گسترش نگرش‌های روس‌هراسی و جعلی‌ها دخیل هستند» و روسای شرکت‌هایی که «به اوکراین تسلیحات می‌رسانند» در فهرست سیاه قرار داده است.

در همان بیانیه روسیه گفت که ملاقات کنسولی با ایوان گرشکویچ، روزنامه نگار آمریکایی بازداشت شده را که در ماه مارس به اتهام جاسوسی دستگیر شده بود، رد کرده است.

این امتناع با امتناع واشنگتن از صدور روادید برای خبرنگارانی که همراه با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه در ماه آوریل به سازمان ملل سفر می کردند، آغاز شد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)