رهبر هندو حزب عمران خان استعفا داد و اعتراضات خشونت آمیز را محکوم کرد

رهبر هندو حزب عمران خان استعفا داد و اعتراضات خشونت آمیز را محکوم کرد

عمران خان، بازیکن کریکت 70 ساله که به سیاستمداری تبدیل شده بود، در آوریل سال گذشته از قدرت برکنار شد (پرونده)

اسلام آباد:

جی پرکش، یکی از رهبران برجسته هندوها و یکی از اعضای اقلیت حزب تحریک انصاف پاکستان به رهبری عمران خان، روز جمعه استعفا داد و او آخرین سیاستمداری بود که پس از حمله 9 مه به تاسیسات نظامی و ساختمان های دولتی کشور از حزب نخست وزیر سابق کناره گیری کرد. .

پس از دستگیری عمران خان، رئیس حزب تحریک انصاف پاکستان در 9 مه، اعتراضات خشونت آمیزی در چندین شهر در سراسر کشور آغاز شد که طی آن چندین ملک دولتی آسیب دید.

حامیان عمران خان به مقر عمومی ارتش پاکستان (GHQ) در راولپندی هجوم بردند و خانه فرمانده سپاه در لاهور به آتش کشیده شد.

جای پرکش به عنوان نامزد حزب PTI در یک کرسی اختصاصی برای اقلیت ها در انتخابات عمومی 2018 به مجلس ملی انتخاب شد.

رئیس جمهور جناح اقلیت تحریک انصاف در روز جمعه خطاب به رسانه ها اعتراضات روز 9 مه را به شدت محکوم کرد و گفت: “پاکستان به دلیل ارتش وجود دارد و ما به دلیل پاکستان وجود دارد”.

به نقل از تلویزیون سما، وی با بیان اینکه بدون هیچ فشاری از حزب کناره گیری می کند، گفت: «من قصد ترک حزب را تا 8 مه نداشتم.

روز دوشنبه، عمران اسماعیل، فرماندار سابق سند حزب تحریک انصاف، ادعا کرد که جی پرکش توسط بیش از 40 مرد نقابدار از محل اقامت خود آورده شده است.

استعفای جای پرکش در بحبوحه استعفای سیلی از سیاستمداران ارشد PTI صورت می گیرد.

اوایل روز جمعه، مبین خیلجی که سمت وزیر استانی در دولت تحریک انصاف را برعهده داشت نیز از حزب نخست وزیر سابق کناره گیری کرد.

مبین خیلجی در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که به دلیل خشونت 9 مه راه خود را از PTI جدا می کند.

وی با محکوم کردن وندالیسمی که پس از دستگیری عمران خان رخ داد، گفت: «ما خواستار تظاهرات مسالمت آمیز بودیم.

پلیس تعداد کشته‌شدگان درگیری‌های خشونت‌آمیز را به 10 نفر رسانده است، در حالی که حزب عمران خان ادعا می‌کند که 40 نفر از کارگرانش در تیراندازی نیروهای امنیتی جان خود را از دست داده‌اند.

روز دوشنبه، مقامات ارشد ارتش وعده دادند که آتش افروزان را که به تأسیسات نظامی و نظامی حمله کردند، از طریق محاکمه بر اساس قوانین مربوطه کشور، از جمله قانون ارتش پاکستان و قانون اسرار رسمی، به دست عدالت بسپارند.

سازمان های مجری قانون بیش از 7000 کارگر PTI را در سراسر پاکستان دستگیر کرده اند که 4000 نفر از آنها از استان پنجاب هستند.

عمران خان، بازیکن 70 ساله کریکت که به سیاستمداری تبدیل شده بود، در آوریل سال گذشته پس از از دست دادن رای عدم اعتماد به رهبری خود از قدرت برکنار شد، که به گفته او بخشی از توطئه ایالات متحده بود که او را به دلیل او هدف قرار داده بود. تصمیمات مستقل سیاست خارجی در مورد روسیه، چین و افغانستان.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)