این مکان توریستی بزرگ در پاریس به مدت 5 سال تعطیل است. در اینجا چرا

این مکان توریستی بزرگ در پاریس به مدت 5 سال تعطیل است.  در اینجا چرا

این ساختمان کارهای تعمیر و نگهداری عمده و توسعه را پشت سر خواهد گذاشت.

یکی از معروف ترین جاذبه های توریستی پاریس، مرکز پمپیدو، به مدت پنج سال درهای خود را به روی عموم می بندد زیرا تحت بازسازی های عظیمی قرار گرفته است. CNN. به گفته مقامات، این مرکز فرهنگی معروف که دارای گالری‌ها، کتابخانه و رستوران در نمای لوله‌ها و مجرای آن است، از سال 2025 تا 2030 برای کارهای تعمیر و نگهداری و ساخت و ساز بسته خواهد شد. این سازه خارق‌العاده در سال گذشته بیش از سه میلیون بازدیدکننده داشت و بزرگ‌ترین نمایشگاه هنر مدرن اروپا را در خود جای داده است که بیش از 120000 قطعه را به نمایش می‌گذارد.

این ساختمان کارهای تعمیر و نگهداری و توسعه عمده را انجام خواهد داد، از جمله حذف نماها و تقویت امنیت آتش نشانی، دسترسی به افراد ویژه و بهره وری انرژی. این نوسازی که انتظار می رود 260 میلیون یورو هزینه داشته باشد، اوایل ماه جاری توسط وزیر فرهنگ فرانسه، ریما عبدالمالک، رونمایی شد. او ادعا کرد که این پروژه “بقای خود را تداوم می بخشد.”

در ابتدا قرار بود بسته شدن این سازه در سپتامبر 2023 آغاز شود، اما به بعد از بازی های المپیک تابستانی که قرار است در سال 2024 در پاریس برگزار شود، به تعویق افتاده است.

به گزارش ایندیپندنت، یک تراس جدید به مساحت 1500 متر مربع با چشم اندازی از غرب شهر یکی از نکات برجسته بازسازی خواهد بود. علاوه بر این، تعمیر به کاهش 60 درصدی هزینه های انرژی این مرکز کمک می کند. کتابخانه اطلاعات عمومی و سایر مناطق ساختمان به طور موقت جابجا خواهند شد، در حالی که موسسه تحقیقات و هماهنگی در آکوستیک/موسیقی “به استقبال عموم مردم” در طول سال ادامه خواهد داد. آثار هنری این موزه در تعدادی از مکان‌ها در پاریس، بقیه فرانسه، ایالات متحده و کره جنوبی به نمایش گذاشته خواهد شد.

لورن لو بون، رئیس مرکز پمپیدو، به سی‌ان‌ان گفت که هدف از کارهای تعمیر «بازآفرینی «آرمان شهر اصلی» مرکز پمپیدو و در عین حال پاسخگویی به چالش‌های فرهنگی، اجتماعی و زیست‌محیطی سال‌های آینده است. او همچنین تاکید کرد که بازسازی همچنین بر بهبود پایداری متمرکز خواهد بود زیرا این ساختمان “احتمالاً یکی از پر مصرف ترین ساختمان ها در فرانسه است.”