روسیه ادعاهای مداخله نامزد ریاست جمهوری ترکیه را رد کرد – RT World News

سخنگوی کرملین می گوید کمال قلیچداراوغلو نمی تواند مدارکی دال بر مداخله ادعایی مسکو ارائه دهد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت: روسیه قویاً ادعاهای مخالفان ترکیه مبنی بر دخالت مسکو در رقابت های ریاست جمهوری این کشور را رد می کند. او همچنین توانایی کمال قلیچداراوغلو، نامزد مخالف را در ارائه هر گونه مدرکی برای حمایت از این ادعاها زیر سوال برد.

پسکوف روز شنبه در سخنان خود تکرار کرد که روسیه قاطعانه این موضوع را رد می کند.اتهام دخالت در انتخابات ترکیه“گفتن این است”خارج از سوال.

سخنگوی کرملین در اظهار نظر در مورد تعهد کیلیچداراوغلو برای ارائه شواهدی از مداخله ادعایی، تاکید کرد که «او نمی تواند این کار را انجام دهد زیرا در واقع هیچ کاری وجود ندارد.

به گفته پسکوف، رهبری روسیه از ادعاهای کاندیدای مخالف که در تضاد با دیدگاه بنیانگذار دولت مدرن ترکیه، مصطفی کمال آتاتورک، مبنی بر تعمیق روابط با مسکو است، ناامید شده است.

وی افزود که روسیهبه انتخاب مردم ترکیه احترام خواهد گذاشت.


دخالت آمریکا در انتخابات ترکیه - آنکارا

پسکوف روز جمعه اظهارات مشابهی را بیان کرد و گفت که روسیه سیاست عدم مداخله در انتخابات کشورهای دیگر را دارد.

وی در ادامه گفت کسانی که «این اطلاعات را به آقای کیلیچداراوغلو ارائه کرد” هستند “دروغگوها

هفته گذشته، رهبر حزب جمهوری خواه خلق (CHP) در توییتر مدعی شد که عوامل روسی در پشت “مونتاژ، توطئه، تقلبی عمیق و نوار” در کشور در حال گردش است. کیلیچداراوغلو به او هشدار داددوستان روسیبرای بدست آوردن آنهادست از ترکیه بردارید

در اوایل ماه جاری، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور، که برای انتخاب مجدد رقابت می‌کند، تصاویری را به حامیان خود نشان داد که ادعا می‌کرد کیلیچداراوغلو را با حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) مرتبط می‌کند، که به عنوان یک سازمان تروریستی در ترکیه شناخته می‌شود.

نامزد مخالف این ویدئو را جعلی رد کرد.

اردوغان در اظهار نظر درباره ادعاهای دخالت روسیه در روز جمعه، کیلیچداراوغلو را به دلیل ادعاهایش مورد انتقاد قرار داد و افزود که این غرب است که تلاش می کند بر انتخابات تأثیر بگذارد.

سلیمان سویلو وزیر کشور نیز آمریکا را متهم کرددخالت در این انتخابات از همان ابتدا.

شعبه های رای گیری روز یکشنبه باز شد و نظرسنجی ها رقابت تنگاتنگی میان قلیچداراوغلو و اردوغان را پیش بینی می کردند.