رئیس شرکت هواپیمایی امارات می گوید که هواپیماها ممکن است در آینده خلبانان هوش مصنوعی داشته باشند

رئیس شرکت هواپیمایی امارات می گوید که هواپیماها ممکن است در آینده خلبانان هوش مصنوعی داشته باشند

او معتقد است که هوش مصنوعی ممکن است آینده سفرهای هوایی نیز باشد

نیازی به گفتن نیست که هوش مصنوعی (AI) آینده بشریت را تقریباً در هر صنعت شکل می دهد و دنیای اطراف ما را تغییر می دهد. امکانات هوش مصنوعی مولد بی حد و حصر است و تازه در حال بررسی است. تیم کلارک، رئیس شرکت هواپیمایی امارات، با مجموعه قابلیت‌های در حال تغییر و گسترش هوش مصنوعی، معتقد است که هوش مصنوعی ممکن است آینده سفرهای هوایی نیز باشد.

مطابق با نیویورک پست، آقای کلارک گفت که هوش مصنوعی روزی می تواند جایگزین خلبان های واقعی در هواپیماهای مسافربری شود و بر امکان هواپیمای تک خلبان تاکید کرد.

ممکن است یک هواپیمای تک خلبان را ببینید. آیا می توان هواپیما را به صورت کاملاً خودکار پرواز کرد؟ بله، ممکن است، فناوری در حال حاضر در آنجا وجود دارد. [But passengers] دوست دارم فکر کنم دو خلبان آنجا هستند. این مرد 73 ساله به من گفت که همیشه یک نفر در عرشه پرواز وجود دارد CNBC، اما اضافه کرد که احتمالا مدتی طول می کشد تا به نتیجه برسد.

بسیاری از مردم نگران این هستند که هوش مصنوعی چه کاری باید انجام دهد و چه کاری نباید انجام دهد… اما اگر شما در تجارت هستید و چیزی به قدرتمندی این موضوع در راه است و فرآیندها را هدایت می‌کنید و نیروی انسانی زیادی دارید، شما آقای کلارک ادامه داد: «باید وقت بگذاریم تا ببینیم این کار چه کاری می تواند انجام دهد تا کاری که انجام می دهید بهبود بخشد.

با این حال، او معتقد است که مسافران حضور دو خلبان در کابین را ترجیح می دهند و خاطرنشان کرد که همیشه یک خلبان انسان در هواپیما وجود خواهد داشت، حتی اگر هواپیما به طور کامل توسط هوش مصنوعی پرواز شود. هنگامی که از کلارک در مورد هواپیماهای کاملاً بدون خلبان سؤال شد، آقای کلارک گفت که این امکان وجود دارد، اما بسیار دور است، و اضافه کرد که او فکر نمی کرد این اتفاق در طول زندگی او رخ دهد.

وی در ادامه بر مهارت خلبانان آموزش دیده تاکید کرد و گفت: آنها وظایفی فراتر از پرواز با هواپیما دارند.

خلبانان صرفاً رانندگان هواپیما نیستند. آقای کلارک گفت، آنها متخصصان بسیار ماهری هستند که نقش مهمی در یک سیستم ایمنی جامع ایفا می کنند که ورود ایمن مسافران، خدمه و محموله را به مقصدشان تضمین می کند.