روز جهانی پرستار: تاریخ، موضوع و اهمیت

روز جهانی پرستار: تاریخ، موضوع و اهمیت

این روز هر سال در 12 مه جشن گرفته می شود (نمایندگی)

دهلی نو:

روز جهانی پرستار سالگرد تولد فلورانس نایتینگل است که به عنوان بنیانگذار پرستاری مدرن شناخته می شود. این روز هر ساله در 12 مه جشن گرفته می شود تا نقش پرستاران را در بخش مراقبت های بهداشتی برجسته کند.

موضوع روز جهانی پرستار 2023

موضوع روز جهانی پرستار امسال “پرستاران ما، آینده ما” است. به گفته شورای بین المللی پرستاران (ICN)، پرستاران ما، آینده ما یک کمپین جهانی است که هدف آن رسیدگی به چالش های بهداشت جهانی و دستیابی به سلامت جهانی بهتر برای همه است.

«پرستاران ما. آینده ما. دکتر پاملا، رئیس ICN، گفت: این کمپین نور را بر پرستاران و آینده‌ای روشن‌تر می‌تاباند و پرستاران را از نامرئی به غیرقابل‌ارزش در چشم سیاست‌گذاران، عموم مردم و همه کسانی که تصمیم‌گیری می‌کنند بر ارائه و تامین مالی مراقبت‌های بهداشتی تاثیر می‌گذارد، تبدیل می‌کند. سیپریانو.

تاریخ

در سال 1974، شورای بین المللی پرستاران اعلام کرد که سالگرد تولد فلورانس نایتینگل به عنوان روز جهانی پرستاران جشن گرفته می شود.

فلورانس نایتینگل یک پرستار بریتانیایی و مصلح اجتماعی بود که به عنوان پایه‌گذاری پرستاری مدرن شناخته می‌شود. او در سراسر جهان به عنوان “بانوی با چراغ” شناخته می شود. فلورانس نایتینگل این عنوان را به خاطر کارش برای سربازان مجروح در آن زمان جنگ کریمه، که بین سال‌های 1853 و 1856 در گرفت، به دست آورد.

در طول جنگ در سال 1854، فلورانس نایتینگل به همراه 38 زن رسمی برای درمان سربازان مجروح بریتانیا به بیمارستان باراک، اسکوتاری (که اکنون به نام اوسکودار در استانبول شناخته می شود) رسید. او از سربازان مراقبت می کرد، داروها و تجهیزات لازم را تهیه می کرد و از تمیز و بهداشتی بودن بخش ها اطمینان می یافت. فلورانس نایتینگل نیز شب ها با چراغی در دست کار می کرد و به همین دلیل عنوان “بانوی چراغ دار” را به خود اختصاص داد.

فلورانس نایتینگل در 90 سالگی در 13 اوت 1910 درگذشت.

اهمیت

پرستاران در سراسر جهان برای مراقبت از بیماران خود تلاش می کنند و سهم زیادی در سیستم مراقبت های بهداشتی جهانی دارند. روز جهانی پرستار از تمام این پرستارانی که بی وقفه کار می کنند و خدمات حیاتی خود را ارائه می دهند، تجلیل می کند.