ایالات متحده و چین مذاکرات اعلام نشده در سطح بالا برگزار کردند – RT World News

کاخ سفید می‌گوید گفت‌وگوی «سازنده» بر درگیری اوکراین و تایوان متمرکز بود

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه با وانگ یی، رئیس کمیته روابط خارجی حزب کمونیست چین در وین دیدارهای اعلام نشده داشت.

کاخ سفید در بیانیه ای کوتاه این دیدارها را چنین توصیف کرد «بحث‌های صریح، اساسی و سازنده» در مورد مسائلی از درگیری روسیه و اوکراین گرفته تا تنش در تنگه تایوان.

آسوشیتدپرس به نقل از یک مقام آمریکایی که نامش فاش نشده است، گفت: سالیوان به وانگ گفت که واشنگتن چنین است “به دنبال فراتر رفتن” جرقه ناشی از بالون چینی در ارتفاع بالا که زمستان گذشته بر فراز قلمرو ایالات متحده مشاهده شد. ایالات متحده ادعا کرد که از این بالون برای جاسوسی استفاده شده است و در اوایل فوریه یک جت جنگنده را برای ساقط کردن آن اعزام کرد. پکن گفت که این یک کشتی هوایی نظارت بر آب و هوا بود که از مسیر منحرف شده بود.

به گزارش آسوشیتدپرس، هر دو طرف در این هفته توافق کردند که حادثه بالونمایه تاسف” و آرزو کرد «کانال‌های استاندارد و عادی ارتباطات را دوباره برقرار کنید».


آمریکا «باید در اسکله باشد» - چین

بلومبرگ روز پنجشنبه گزارش داد که کاخ سفید تلاش ها را برای دیدارها و تماس های بیشتر با مقامات چینی در سطوح مختلف افزایش داده است. بنا بر گزارش ها، آنها همچنین قصد داشتند تا یک تماس تلفنی بین جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده و همتای او، شی جین پینگ، برقرار کنند. رهبران آخرین بار در حاشیه اجلاس سران گروه 20 در اندونزی در ماه نوامبر با یکدیگر دیدار کردند.

تنش بین واشنگتن و پکن در حال حاضر بر روی تایوان و آسیا و اقیانوسیه بزرگ متمرکز شده است، جایی که هر دو طرف یکدیگر را به انجام اقدامات تشدید کننده متهم کرده اند.

ایالات متحده نمی تواند از یک سو به موضوع ارتباطات ادامه دهد و از سوی دیگر به سرکوب و مهار چین ادامه دهد. وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه روز پنجشنبه در پاسخ به سوال یک خبرنگار در مورد روابط دوجانبه گفت. او از آمریکا خواست تا “تشکیل درک صحیح” پکن و به خطوط قرمز چین احترام بگذارید.

ماه گذشته، پکن پس از بازدید رئیس‌جمهور این جزیره، تسای اینگ ون از ایالات متحده، تمرین‌های نظامی در اطراف تایوان برگزار کرد. پکن این جزیره را بخشی از خاک خود می داند و به شدت با تماس های تایپه با مقامات خارجی مخالف است. واشنگتن از به رسمیت شناختن رسمی تایوان به عنوان یک کشور مستقل خودداری کرده است، اما به دولت تسلیحات فروخته و قول داده است در صورت حمله از سرزمین اصلی چین از جزیره دفاع کند.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: