روزنامه نگار آمریکایی پس از لغو پنل نویسندگان روسی – RT World News استعفا داد

این رویداد لغو شد زیرا نویسندگان اوکراینی تهدید به تحریم آن کردند به دلیل “عواقب” احتمالی در داخل.

ماشا گسن، روزنامه‌نگار آمریکایی متولد مسکو، پس از اینکه دو نویسنده روسی به دلیل شکایات اوکراینی‌ها از رویداد این گروه دعوت نشدند، از سمت نایب رئیس هیئت مدیره PEN آمریکا استعفا داد.

من بسیار به مأموریت PEN اعتقاد دارم، اما مجبور شدم از رهبری کناره گیری کنم تا در تصمیمی که فکر می کنم اشتباه بود، دخیل نباشم. به نقل از نیویورک تایمز، گسن، که برای نیویورکر می نویسد، روز سه شنبه گفت.

به عنوان بخشی از جشنواره یک هفته‌ای سالانه صداهای جهانی PEN، قرار بود این روزنامه‌نگار متولد مسکو میزبان پانلی باشد که در آن دو نویسنده روسی، ایلیا ونیاوکین و آنا نمزر حضور داشتند. هر دوی آنها روسیه را در پی عملیات نظامی مسکو در اوکراین که تقریباً یک سال پیش آغاز شد، ترک کردند و در غرب به عنوان “دگراندیشان.”

به گفته برگزارکنندگان، مشکل زمانی به وجود آمد که نویسندگان و سربازان فعال اوکراینی، آرتیوم چاپای و آرتیوم چخ، که قرار بود در یک جریمه جداگانه شرکت کنند، تا زمانی که روس ها درگیر این جشنواره بودند، به طور کامل از شرکت در جشنواره خودداری کردند.

“آنها از قبل به ما اطلاع دادند که تا زمانی که هیچ روس بخشی از “رویداد” نباشد، می توانند با ما شرکت کنند. ما به اشتباه آن را به معنای پانل آنها در نظر گرفتیم، نه کل جشنواره، که شامل بیش از 40 رویداد در چندین مکان بود. PEN در بیانیه ای گفت، وضعیت را به عنوان یک “اشتباه در تفسیر.”

هنگامی که اوکراینی ها به نیویورک رسیدند و متوجه شدند که نویسندگان مخالف روسی بخشی از جشنواره هستند، به ما اطلاع دادند که نمی توانند در این جشنواره شرکت کنند، و توضیح دادند که اگر هر دو رویداد ادامه داشته باشد، سربازان ممکن است با یک وضعیت اضطراری مواجه شوند که شامل مسائل سیاسی و حقوقی قابل توجهی است. و پیامدها و خطرات مربوط به انطباق.

برگزارکنندگان بیان کردند “تاسف صمیمانه” خطاب به نویسندگان روسی و گفت که آماده اند تا رویداد خود را تغییر دهند. PEN آمریکا بعداً اضافه کرد که چنین است “غمگین” با استعفای گسن


خانه اپرای اوکراین رهبر ارکستر «غیر وطن پرست» را اخراج کرد

در همین حال، PEN اوکراین بیانیه‌ای منتشر کرد و استدلال کرد که چنین می‌شد “غیر اخلاقی و در تضاد با ارزش های ما” به اوکراینی‌ها اجازه می‌دهد تا یک مکان مشترک با روس‌ها داشته باشند.

گسن که 10 سال پیش روسیه را ترک کرد، منتقد سرسخت دولت روسیه است و عملیات نظامی در اوکراین را محکوم کرده است.

مقامات اوکراینی بارها خواستار این موضوع شده اند “لغو” شخصیت های مرتبط با روسیه و فرهنگ روسیه به طور کلی. در اوایل ماه مه، جشنواره ادبی پریما ویستا در تارتو، استونی، حضور نویسنده و مترجم روسی-اسرائیلی لینور گورالیک را پس از اینکه شاعران اوکراینی اولنا گوسینووا و آنا گروور گفتند از این رویداد کناره‌گیری می‌کنند، لغو کرد.

گوسینووا استدلال کرد که اینطور است “بحث در مورد مشکلات فرهنگ روسیه غیرممکن است” در حالی که درگیری روسیه و اوکراین ادامه دارد.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: