رهبر هلندی گفت: پست های کووید-هولوکاست را حذف کنید. او می گوید “حکم دیوانه”

رهبر هلندی گفت: پست های کووید-هولوکاست را حذف کنید.  او می گوید

تیری بودت ریاست حزب پوپولیستی فروم برای دموکراسی را بر عهده دارد.

لاهه:

دادگاهی در هلند روز چهارشنبه یک رهبر سیاسی جناح راست را از مقایسه محدودیت‌های ویروس کرونا با هولوکاست در رسانه‌های اجتماعی به دنبال اقدامات قانونی بازماندگان جنگ جهانی دوم و سازمان‌های یهودی منع کرد.

تیری بودت، نماینده پارلمانی که ریاست حزب پوپولیست «فورم برای دموکراسی» را بر عهده دارد، در توییتر خود گفته بود که «واکسینه نشده‌ها یهودیان جدید هستند، آن‌هایی که از محرومیت‌ها دوری می‌کنند، نازی‌های جدید هستند».

او همچنین در کنار هم عکسی از یک پسر جوان هلندی که از شرکت در مهمانی جشن سنت نیکلاس جلوگیری شده بود و یکی از یک پسر یهودی از محله یهودی نشین لهستان قبل از تبعید در طول جنگ جهانی دوم منتشر کرد.

رسانه های محلی گزارش دادند، بودت 38 ساله باید ظرف 48 ساعت پست های مربوط به رسانه های اجتماعی را حذف کند و دیگر نمی تواند از تصاویر هولوکاست در بحث های مربوط به محدودیت های بهداشتی هلند استفاده کند.

او در معرض خطر جریمه روزانه 25000 یورو (28000 دلار) به دلیل نقض حکم دادگاه است.

یک قاضی علیه بودت به دلیل “توهین بیهوده به قربانیان هولوکاست و بستگان آنها” حکم داد و گفت که سرنوشت یهودیان “به طور ضمنی” با مقایسه “نامتناسب” به حداقل رسیده است.

خبرگزاری هلندی ANP به نقل از قاضی گفت: “حق آزادی بیان برای یک نماینده مردم نامحدود نیست.”

بودت همچنین عکسی از اردوگاه کار اجباری بوخنوالد در آلمان با این نظر به اشتراک گذاشته بود: “چگونه ممکن است نبینیم که تاریخ چگونه تکرار می شود.”

چهار بازماندگان یهودی از جنگ جهانی دوم، سازمان‌های یهودی هلندی و یک گروه نظارت بر ضد یهود، رسیدگی را آغاز کرده بودند.

قاضی گفت که “نیاز اجتماعی مبرم برای مداخله، برای حفاظت از منافع بازماندگان هولوکاست، خانواده های آنها و خود بحث عمومی” وجود دارد.

بودت پس از آن در توییتر نوشت: “حکم غیرقابل درک و دیوانه. ما عصبانی و آماده مبارزه هستیم. و البته تجدیدنظر خواهیم کرد.”

بودت، که به دلیل مخالفت با واکسیناسیون کووید-19 و اقدامات بهداشتی مشهور است، یک هفته قبل از انتخابات پارلمانی، در مارس 2021 هشداری از توییتر دریافت کرد.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)