رهبران گروه ۷ خواستار استفاده «مسئولانه» از هوش مصنوعی شدند

رهبران گروه ۷ خواستار استفاده «مسئولانه» از هوش مصنوعی شدند

دولت ها در سراسر جهان تحت فشار هستند تا به سرعت برای کاهش خطرات اقدام کنند.

هیروشیما:

رهبران G7 روز شنبه گفتند که جهان باید فوراً تأثیر هوش مصنوعی مولد را ارزیابی کند و اعلام کرد که امسال بحث‌هایی را درباره استفاده «مسئولانه» از این فناوری آغاز خواهند کرد.

هفت اقتصاد پیشرو در بیانیه پایانی که در جریان نشستی در هیروشیما ژاپن منتشر شد، اعلام کردند که یک گروه کاری برای رسیدگی به مسائل از حق چاپ گرفته تا اطلاعات نادرست تشکیل خواهد شد.

ابزارهای تولید متن مانند ChatGPT، سازندگان تصویر و موسیقی های ساخته شده با استفاده از هوش مصنوعی جرقه شادی، هشدار و نبردهای قانونی را برانگیخته است زیرا سازندگان آنها را متهم به خراش دادن مطالب بدون اجازه می کنند.

دولت‌ها در سراسر جهان تحت فشار هستند تا به سرعت برای کاهش خطرات حرکت کنند، مدیر اجرایی OpenAI ChatGPT در این هفته به قانون‌گذاران آمریکایی گفت که تنظیم هوش مصنوعی ضروری است.

در بیانیه G7 آمده است: «ما نیاز به بررسی فوری فرصت‌ها و چالش‌های هوش مصنوعی مولد را تشخیص می‌دهیم که به طور فزاینده‌ای در بین کشورها و بخش‌ها برجسته است.

در این بیانیه آمده است: «ما وزرای مربوطه را موظف می‌کنیم تا فرآیند هوش مصنوعی هیروشیما را از طریق یک گروه کاری G7 به شیوه‌ای فراگیر برای بحث در مورد هوش مصنوعی مولد تا پایان سال جاری ایجاد کنند.»

این بحث‌ها می‌تواند شامل موضوعاتی مانند حاکمیت، حفاظت از حقوق مالکیت معنوی از جمله حق چاپ، ارتقای شفافیت، پاسخ به دستکاری اطلاعات خارجی، از جمله اطلاعات نادرست، و استفاده مسئولانه از این فناوری‌ها باشد.»

در این بیانیه آمده است که کارگروه جدید با همکاری گروه کشورهای توسعه یافته OECD و مشارکت جهانی در زمینه هوش مصنوعی (GPAI) سازماندهی خواهد شد.

روز سه‌شنبه، سام آلتمن، مدیر عامل OpenAI در مقابل یک هیئت سنای ایالات متحده شهادت داد و از کنگره خواست قوانین جدیدی را در مورد فناوری‌های بزرگ وضع کند.

او اصرار داشت که با گذشت زمان، هوش مصنوعی مولد توسعه یافته توسط شرکتش، روزی “به برخی از بزرگترین چالش های بشریت، مانند تغییرات آب و هوا و درمان سرطان رسیدگی خواهد کرد”.

با این حال، او گفت: «ما فکر می‌کنیم که مداخله نظارتی دولت‌ها برای کاهش خطرات مدل‌های قدرتمندتر حیاتی خواهد بود».

قانونگذاران پارلمان اروپا در این ماه همچنین اولین گام را به سمت مقررات اتحادیه اروپا در مورد ChatGPT و سایر سیستم های هوش مصنوعی برداشتند.

این متن قرار است در ماه آینده برای تصویب در پارلمان کامل قبل از مذاکره با کشورهای عضو اتحادیه اروپا بر سر قانون نهایی ارائه شود.

G7 گفت: «در حالی که تغییرات سریع فناوری باعث تقویت جوامع و اقتصادها شده است، حاکمیت بین‌المللی فناوری‌های دیجیتال جدید لزوماً همگام نبوده است».

این گروه گفت: برای هوش مصنوعی و سایر فناوری‌های نوظهور از جمله متاورژن‌های همهجانبه، «حکومت اقتصاد دیجیتال باید مطابق با ارزش‌های دموکراتیک مشترک ما به روز شود».

از جمله، این ارزش ها شامل انصاف، احترام به حریم خصوصی و “محافظت در برابر آزار و اذیت آنلاین، نفرت و سوء استفاده” از جمله موارد دیگر است.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)