رهبران اروپایی در روز پیروزی به اوج دیستوپی می‌رسند – اخبار جهانی RT

مقامات ارشد اتحادیه اروپا مهارت های تجدیدنظرطلبانه خود را در مراسم بزرگداشت هفتاد و هشتمین سالگرد شکست آلمان نازی توسط روسیه به نمایش گذاشتند.

رفتار اخیر رهبران اروپایی قویاً نشان می دهد که آنها حتی موفق شده اند خود را با موفقیت شستشوی مغزی دهند. یا این، یا فقط فکر می‌کنند که همه ما ضریب هوشی شلغم را داریم و هر مزخرف سوزناکی را که به سمت ما پرتاب می‌کنند – هر چند جدا از واقعیت واقعی – باور کنیم.

در روزی که روسیه پیروزی اتحاد جماهیر شوروی و متحدان غربی اش بر آلمان نازی را جشن می گرفت، اورسولا فون در لاین، رئیس منتخب کمیسیون اروپا، فکر کرد که ایده خوبی است که به کیف برود، جایی که نئو نازی ها اخیراً دوباره در اروپا ظهور کرده اند.

“روز شکست نازی ها” موقعیتی عجیب برای یک چهره غربی است که اوکراین را به عنوان “تمجید کند.قلب تپنده ارزشهای امروز اروپا» با توجه به اینکه این کشور مبارزان نئونازی را در ارتش ادغام کرد و از کشورهای غربی در آموزش و تجهیز آنها استقبال کرد. شاید بازی‌های المپیک پاریس سال آینده بتواند رویداد جدیدی را برای ملکه اورسولا معرفی کند تا مهارت‌های کلاس جهانی ژیمناستیک ذهنی خود را به نمایش بگذارد.

فون در لاین سپس ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین را به خاطر تغییر نام 9 می به عنوان روز اروپا، درست مانند اتحادیه اروپا که در آن کشورها روز پیروزی را جشن می گیرند، تمجید کرد. 8 می، تاریخی که زلنسکی نیز امسال روز پیروزی را به آن منتقل کرد. ناگهان، روز پیروزی در اوکراین می خواهد خود را به عنوان روز اروپا معرفی کند و این یک کار تمام شده با یک ضربه ساده قلم است.


دولت اتحادیه اروپا در نظر دارد جشن های پیروزی بر نازی ها را در 9 مه

رهبران اروپایی با روز پیروزی در روسیه طوری رفتار کردند که انگار روز تولد یک سابق است که تمام وقت و بدون اجاره در ذهنشان زندگی می کند. اولاف شولتز، صدراعظم آلمان در سخنرانی خود در پارلمان اروپا این را گفت پوتین در 2200 کیلومتری شمال شرقی اینجا، در مسکو، امروز در حال رژه سربازان، تانک‌ها و موشک‌های خود است. مرعوب چنین مظاهر ظاهری قدرت نشویم!»

درست است، زیرا ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه کاملاً تلاش می‌کرد تا شولز را بترساند و اصلاً صرفاً میزبان یک مراسم بزرگداشت تاریخی سالانه پیروزی 78 ساله ارتش سرخ بر فاشیسم نبود. شاید اگر مردم به اندازه کافی توسط یک رژه تشریفاتی مرعوب شوند، به راحتی همه چیز آلمان نازی را فراموش کنند.

در همین حال، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در توئیتر با قصیده‌ای طولانی از اروپا نوشت که جاه طلبی اعلام شده برای واقعیت واقعی را اشتباه گرفته است.

«در طول همه‌گیری، این دموکراسی‌های ما بودند که اقدامات لازم را برای محافظت از آسیب‌پذیرترین شهروندان ما انجام دادند. این جوامع باز ما بودند که برای توسعه، تولید و ارائه واکسن به کل جهان به علم نگاه کردند.» مکرون گفت، در جشن حملاتی که مردم را قادر می‌سازد تا زمان‌های کافی کووید را بگیرند و منتقل کنند تا دولت‌ها دیگر مراقب آن نباشند، در حالی که نادیده گرفته شد که قرنطینه‌ها، دستورات و کدهای QR اجباری دولت برای دسترسی به مکان‌های اساسی زندگی روزمره چیزی جز باز و دموکراتیک هستند. . او همچنین اشاره ای به این موضوع نکرد که به جای محافظت از آسیب پذیرترین افراد، دیگران نیز در نتیجه اقدامات دولت که حقوق اولیه کار، مسافرت و آزادی رفت و آمد آنها را کنترل می کرد، آسیب پذیرتر شدند.

ما بر وابستگی اروپا به سوخت های فسیلی روسیه خط کشیدیم. مکرون گفت، به راحتی این واقعیت را نادیده می گیرد که آنها امنیت انرژی را به دلیل اتکای بیش از حد به سوخت گران قیمت آمریکایی – که خود ماکرون به خاطر آن آمریکا را مورد انتقاد قرار داده است، کنار گذاشته اند. ناگفته نماند که اروپا هنوز در حال خرید سوخت از روسیه است، با این تفاوت که این سوخت به طور موثر از طریق کشورهای ثالثی مانند هند شسته می شود که به راحتی به اتحادیه اروپا اجازه می دهد تا به ظاهر سیگنال فضیلتی ادامه دهد.


کشور اتحادیه اروپا 26 نفر را به خاطر جشن روز پیروزی بازداشت کرد

مکرون در توییتی درباره لاف زدن اروپا نوشتبلندپروازانه ترین برنامه های آب و هوایی.» هیچ چیز از جاه طلبی اقلیمی مانند راه اندازی نیروگاه های زغال سنگ نمی گوید که موتور اقتصادی بلوک، آلمان، پس از قطع موثر گاز ارزان روسیه انجام داد. “تا سال 2050، ما به بی طرفی کربن دست خواهیم یافت،مکرون افزود. بنابراین مطمئن شوید که آن را برای 27 سال آینده در تقویم خود علامت بزنید تا بتوانید ببینید که آیا او به قول خود عمل کرده است یا خیر.

ما با هم به عنوان اروپایی ها توانایی خود را برای تصمیم گیری حفظ خواهیم کرد.رئیس جمهور فرانسه گفت. خیلی دیر. شما این شانس را داشتید، اما تصمیم گرفتید خود را به گروه تغییر رژیم عمو سام بچسبانید و برای سوار شدن به سمت شما کشیده شوند. وقتی مهم بود، آن را به فقدان شجاعت برسانید.

برای مکرون یک چیز است که یک بازی خوب درباره استقلال استراتژیک اروپا صحبت کند، همانطور که اخیراً در مسیر بازگشت از چین انجام داد. یا اینکه رابرت هابک، وزیر اقتصاد آلمان، بر لزوم تدوین برنامه تجارت مستقل خود توسط اروپا تأکید کند، اما هر بار که چنین کلماتی در معرض آزمایش قرار می گیرند، رهبران اروپایی شکست می خورند. در عوض، آنها در نهایت به تبلیغات و رویزیونیسم خود پناه می برند. بیرون آمدن از زیر مزخرفات خودشان و انجام کارهای سنگین برای تطبیق اعمالشان با کلمات شجاعت بسیار بیشتری می خواهد.

اظهارات، دیدگاه ها و نظرات بیان شده در این ستون صرفاً متعلق به نویسنده است و لزوماً بیانگر نظرات RT نیست.