لیندا یاکارینو، مدیر اجرایی NBCUniversal، جایگزین ایلان ماسک به عنوان مدیرعامل توییتر شد

لیندا یاکارینو، مدیر اجرایی NBCUniversal، جایگزین ایلان ماسک به عنوان مدیرعامل توییتر شد

خانم یاکارینو قبل از اینکه NBC امروز جدایی اش را اعلام کند، برای این کار مذاکره کرده بود.

ایلان ماسک، مدیر اجرایی فعلی توییتر روز جمعه در توییتی گفت: لیندا یاکارینو، مدیر تبلیغاتی سابق NBCUniversal، مدیرعامل جدید توییتر خواهد شد.

“من از استقبال از لیندا یاکارینو به عنوان مدیر عامل جدید توییتر هیجان زده هستم.” ماسک گفت. “@LindaYacc در درجه اول بر عملیات تجاری تمرکز خواهد کرد، در حالی که من بر طراحی محصول و فناوری جدید تمرکز می کنم.”

یاکارینو تجارت تبلیغاتی بخش رسانه و سرگرمی Comcast Corp را مدرن کرد و قبل از اینکه NBC صبح روز جمعه اعلام کرد که او را ترک می کند، در حال مذاکره برای این کار بود.

از زمانی که ماسک توییتر را در ماه اکتبر تصاحب کرد، تبلیغ‌کنندگان از این پلتفرم فرار کردند، زیرا نگران این بودند که تبلیغات آنها در کنار محتوای نامناسب ظاهر شود، زیرا شرکت تقریباً 80 درصد از کارکنان خود را از دست داد. ماسک در اوایل سال جاری اذعان کرد که توییتر با کاهش شدید درآمد تبلیغات روبرو شده است.

لو پاسکالیس، مدیر قدیمی صنعت تبلیغات و مدیر عامل AJL Advisory، یک مشاور بازاریابی، گفت: “مسیر توییتر بلافاصله تحت رهبری او چرخش 180 درجه ای خواهد داشت”.

ماسک هزاران کارمند را تبریر کرد، با عجله یک محصول اشتراکی را عرضه کرد که به کلاهبرداران اجازه می داد جعل برندهای بزرگ را جعل کنند و کاربرانی را که با آنها مخالف بود تعلیق کرد.

او گفت: “من فکر می کنم (یاکارینو) از هر کوهی که می توانست در NBCU بالا رفته و آن را به خوبی انجام داده است. و هیچ چالشی بزرگتر از بازگرداندن نظم در توییتر وجود ندارد.”

یاکارینو برای اظهار نظر در دسترس نیست.

خروج او ضربه بزرگ دیگری به NBCUniversal است. ماه گذشته، Comcast مادر NBC گفت، جف شل، مدیر عامل NBCUniversal، پس از اذعان به رابطه نامناسب با یک زن در شرکت، پس از شکایتی که باعث تحقیقات شد، ترک می‌کند.

مارک مارشال، رئیس تبلیغات، به عنوان رئیس موقت گروه تبلیغات و مشارکت NBCUniversal وارد کار خواهد شد. مارشال در سال 2018 به عنوان رئیس فروش تبلیغات و مشارکت انتخاب شد و بر پخش سرگرمی، ورزش و فروش تبلیغات پیشرفته NBC نظارت داشت.

خروج Yaccarino در زمان سختی برای NBCUniversal رخ می دهد، که در حال آماده شدن برای ارائه اولیه سالانه خود به تبلیغ کنندگان در روز دوشنبه در رادیو سیتی موزیک هال است.

Yaccarino در سال 2011، پس از 15 سال در Turner Entertainment، به NBCU پیوست و به عنوان عاملی برای انتقال عملیات فروش تبلیغات شبکه به عصر دیجیتال شناخته شده است.

هنگامی که مخاطبان تلویزیونی به پخش جریانی مهاجرت کردند، او سال گذشته در رادیو سیتی موزیک هال روی صحنه رفت تا به تبلیغ‌کنندگان بگوید که پیام‌های برندشان یک فکر بعدی نیست. او گفت که NBCUniversal از همان ابتدا تبلیغات را در سرویس استریم Peacock خود گنجانده است.

گرگ کان، مدیر اجرایی مشاور رسانه ای جی کی دیجیتال ونچرز، گفت: توییتر به اعتبار جامعه تبلیغاتی نیاز دارد. لیندا اعتماد خود، ماهیت نوآورانه خود را در آوردن شرکای جدید به میز و یک نیمکت عمیق از روابط نشان داده است.

ماسک، مدیرعامل شرکت خودروسازی الکتریکی تسلا، خرید توییتر خود را در ماه اکتبر به مبلغ 44 میلیارد دلار تکمیل کرد. او در ماه دسامبر گفت که به محض یافتن “کسی به اندازه کافی احمق که بتواند این کار را بپذیرد” از سمت مدیرعاملی کناره گیری خواهد کرد.

روز پنجشنبه، ماسک در توییتی نوشت که بدون نام بردن از یاکارینو، مدیرعاملی پیدا کرده است. یکی از افراد نزدیک به یاکارینو گفت که توییت ماسک ممکن است جدول زمانی پیوستن او به توییتر را تسریع کرده باشد، که می تواند مرهمی برای سهامداران تسلا باشد.

سهام تسلا در روز جمعه 1.3 درصد کاهش یافت، زیرا تحلیلگران اظهار داشتند که استخدام مدیر عامل به ماسک اجازه می دهد تا بر تجارت خودروهای الکتریکی تمرکز کند. سهام Comcast کمی تغییر کرد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)