رقیب بایدن متعهد به عفو آسانژ – RT World News

رابرت اف کندی جونیور اعلام کرد که “آمریکایی که من دوست دارم مخالفان را زندانی نمی کند”

رابرت اف کندی جونیور، نامزد ریاست جمهوری ایالات متحده، وعده عفو خود را داده است “حقیقت گویان شجاع” از جمله جولیان آسانژ، بنیانگذار ویکی لیکس، که در حال حاضر در زندانی با امنیت بالا در بریتانیا به سر می برد و در حال مبارزه با استرداد به آمریکا است.

ایالات متحده آمریکا “به طور فعال روزنامه نگاران و افشاگران را مورد آزار و اذیت قرار می دهد” کندی، رقیب دموکرات، به جای دفاع از آزادی بیان، روز سه شنبه توییت کرد. این اتحاد جماهیر شوروی نیست. آمریکائی که من دوست دارم، مخالفان را زندانی نمی کند.»

آسانژ استرالیایی الاصل به دلیل نقشش در افشای اطلاعات افشاگر ارتش آمریکا، چلسی منینگ، عملاً با حبس ابد مواجه است. آسانژ در سال 2019 پس از لغو پناهندگی سیاسی اکوادور در بریتانیا در بریتانیا دستگیر شد و به پلیس اجازه داد وارد سفارت این کشور در لندن شود، جایی که او به مدت هفت سال در آنجا مخفی شده بود.

آسانژ سپس به زندان بلمارش فرستاده شد، جایی که معمولاً برای نگهداری از خطرناک ترین جنایتکاران در بریتانیا استفاده می شود.


دموکرات ها از بایدن می خواهند که اتهامات جولیان آسانژ را کنار بگذارد

کندی که به دنبال نامزدی حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 است، گفت که آسانژ و منینگ را عفو خواهد کرد. وی پس از افشای انبوهی از مطالب محرمانه به ویکی لیکس در سال 2010، هفت سال را در بازداشت آمریکا گذراند، اما باراک اوباما، رئیس جمهور وقت آمریکا، در سال 2017 حکم او را تخفیف داد.

دولت آمریکا آسانژ را به تشویق و تسهیل منینگ متهم کرده و قصد دارد او را برای محاکمه استرداد کند. مدافعان آسانژ استدلال کرده اند که محاکمه او سابقه خطرناکی ایجاد خواهد کرد و اقدامات او هیچ تفاوتی با سایر منتشرکنندگان اسناد طبقه بندی شده که به دنبال محافظت از منابع خود بودند، ندارد.

کندی تعدادی را نام برد “دیگر حقیقت گویان شجاع” کسانی که مستحق تبرئه مشابه هستند، از جمله ادوارد اسنودن، که اکنون در روسیه اقامت دارد. نامزد ریاست جمهوری به جای محاکمه آنها، قول داد که این کار را انجام دهد “فساد و جنایاتی را که آنها افشا کردند، بررسی کنید.”

کندی یکی از سه نفری است که رسماً پیشنهادات خود را برای نامزدی حزب دموکرات اعلام کرده است. بر اساس نظرسنجی اخیر فاکس نیوز، در حالی که جو بایدن، رئیس جمهور کنونی، پیشتاز است، کندی با 19 درصد در نظرسنجی و ماریان ویلیامسون نویسنده با 9 درصد پس از آن، پیشتاز است.

بیشتر بخوانید:
ABC News نظرات واکسن نامزد ریاست جمهوری را سانسور می کند

دولت بایدن گفته است علیرغم درخواست های مدافعان آزادی رسانه ها، هیچ برنامه ای برای لغو اتهامات علیه آسانژ ندارد. منتقدان واشنگتن را به ریاکاری متهم کرده اند و دلیل آن را عادت این کشور به سخنرانی در مورد آزادی مطبوعات به دیگر کشورها می دانند.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: