رقیب اردوغان متعهد شد که «همه پناهندگان» را از ترکیه اخراج کند – RT World News

کمال قلیچداراوغلو، رهبر اپوزیسیون، برای پیروزی در برابر رئیس جمهور ترکیه در دور دوم انتخابات رقابت می کند

کمال قلیچداراوغلو، رهبر اپوزیسیون ترکیه در اولین سخنرانی عمومی خود پس از دور اول انتخابات ریاست جمهوری وعده داده است که میلیون ها پناهجو را از این کشور اخراج خواهد کرد. این سیاستمدار روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران در آنکارا، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور کنونی ترکیه را به ناتوانی در حفاظت از مرزهای ترکیه متهم کرد.

من در اینجا اعلام می کنم: زمانی که به عنوان رئیس جمهور انتخاب شدم، همه پناهندگان را به خانه باز خواهم فرستاد. او گفت. قلیچداراوغلو همچنین مدعی شد که اردوغان داشته است “به عمد ده میلیون پناهنده اجازه ورود به ترکیه را داد” و ظاهرا شهروندی ترکیه را به فروش می‌رساند. با این حال، او دقیقاً منظور خود را از این توضیح نداد.

اگر این پناهجویان باقی بمانند، بیش از ده میلیون پناهجو به ترکیه خواهند آمد. تبدیل به یک ماشین جنایت بالقوه خواهد شد، غارت آغاز خواهد شد.» نامزد مخالف افزود. بر اساس آمار رسمی، ترکیه حدود چهار میلیون نفر جمعیت پناهنده دارد. اکثر این افراد در سال های اخیر از درگیری در همسایه سوریه گریخته اند.

چنین لفاظی تغییر قابل ملاحظه ای را در تاکتیک های کیلیچداراوغلو نشان داده است. در حالی که او قبل از دور اول در مورد فرستادن پناهندگان به خانه صحبت کرده بود، کمپین او بیشتر بر اصلاحات سیاسی و لفاظی های طرفدار غرب متمرکز بود.


رقبای انتخاباتی ترکیه به دور دوم راه یافتند

در اواخر آوریل، قلیچداراوغلو قول داد که مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا را که عملا از سال 2016 متوقف شده بود، احیا کند. او همچنین روسیه را به گسترش “توطئه ها” متهم کرد و به این کشور هشدار داد که به توافق برسد. دست از دولت ترکیه بردارید تنها چند روز قبل از انتخابات، سرزنش مسکو را برانگیخت.

قلیچداراوغلو در دور اول رای گیری دوم شد و اردوغان در صدر نظرسنجی قرار گرفت. رئیس جمهور فعلی 49.46 درصد آرا و رقیب او 44.79 درصد آرا را به دست آورد. از آنجایی که هیچ یک از نامزدها اکثریت مطلق را کسب نکردند، دور دوم انتخابات قرار است در 28 می برگزار شود.

هر دو نامزد اکنون امیدوارند حمایت سینان اوگان، سومین نامزد انتخابات ریاست جمهوری را به دست آورند. اوگان با کسب 5.2 درصد آرا از رقابت خارج شد. با این حال، حمایت او می تواند در دور دوم برای کاندیداهای باقی مانده حیاتی باشد.

اوگان که یکی از اعضای سابق حزب جنبش ملی گرا (MHP) بود، هنوز هیچ اظهارنظری در مورد اینکه آیا از اردوغان یا کیلیچداراوغلو حمایت می کند، نگفته است. با این حال او گفته است که از کسی که می جنگد حمایت خواهد کرد “تروریسم” به گزارش دیلی صباح

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: