کشتی 120 میلیون دلاری Ghost Ship Antigua در حال ناامیدی برای تخلیه است

کشتی 120 میلیون دلاری Ghost Ship Antigua در حال ناامیدی برای تخلیه است

آنتیگوا می خواهد از شر کشتی رها شده خلاص شود

بیش از یک سال از رها شدن سوپرقایق روسی آلفا نرو – تمام 267 فوت و 2500 تن ناخالص آن – در بندر فالموث، آنتیگوا می گذرد.

از باند عبور کنید و این کاخ شناور 120 میلیون دلاری، حتی با وجود خدمه اسکلت، همچنان شکل کشتی به نظر می رسد. پیراهن‌های قرمز، سفید و خاکستری آلفا نروپولو دقیقاً در بالای پیانوی گرند کودک تا می‌شوند. روی دیوار یک Miro آویزان است. استخر بی‌نهایت – که از طریق هیدرولیک به یک سکوی هلی‌کوپتر تبدیل می‌شود – زیر نور خورشید کارائیب می‌درخشد.

و سپس، بر روی عرشه فوقانی، در اتاق مطالعه با صفحات چوبی سوئیت اصلی، سرنخی وجود دارد که نشان می دهد زندگی در کشتی آلفا نرو چرخشی بسیار عجیبی داشته است.

این یک پلی استیشن با بازی های ویدیویی مانند «ندای وظیفه» است. این برای خدمه بی حوصله است، زیرا دیگر هیچ مسافری سوار نمی شود.

9aohc8mg

آلفا نرو، مرکز، در آنتیگوا پهلو گرفت.

اینجا در سواحل جنوبی آنتیگوا، جایی که نیروی دریایی بریتانیا زمانی دزدان دریایی واقعی کارائیب را تعقیب می‌کرد، تهاجم ولادیمیر پوتین به اوکراین با ثروت فوق‌العاده‌ای که او کمک کرده در روسیه امروزی به دست آورد، برخورد کرده است.

به نظر می رسد آنچه از خدمه آلفا نرو باقی مانده است، تا حدودی مجموعه اصلی را کنترل کرده است. کاپیتان در اتاق خواب مهمان می‌خوابد، اما در غیر این صورت خدمه عمدتاً در زیر عرشه باقی می‌مانند و پنج کابین لوکس دیگر، اسپا، سالن بدنسازی، آسانسور و هر چیز دیگری را که در هواپیما وجود دارد تا حد زیادی بلااستفاده رها می‌کنند.

کشتی ارواح
آلفا نرو از اوایل مارس 2022، یک کشتی ارواح جنگ در اوکراین، در 5500 مایل (8851 کیلومتر) در اینجا لنگر انداخته است. اندکی پس از عبور نیروهای روسی از مرز اوکراین، بریتانیا تحریم هایی را علیه مالک ادعایی خود، میلیاردر کود شیمیایی آندری گوریف اعمال کرد. ایالات متحده در ماه اوت، ماموران FBI را برای جستجوی کشتی با مجریان قانون محلی فرستاد.

واشنگتن گوریف را به عنوان مالک معرفی کرد، ادعایی که غول بزرگ آن را رد می کند. یک وکیل گوریف گفت که او از سال 2014 “گاهی به زمان” از آلفا نرو استفاده کرده است. این آلفا نرو که در سال 2007 در کارخانه کشتی سازی هلندی Oceanco ساخته شد، تا همین اواخر با قیمت حدود 1 میلیون دلار در هفته به صورت اجاره در دسترس بود.

اینکه چه کسی مالک است، تقریباً غیرممکن است که از روی سوابق عمومی مشخص شود، با توجه به این که بسیاری از ثروتمندان فوق‌العاده جهان برای پنهان کردن ثروت و دارایی‌های خود به کار می‌گیرند. اطلاعیه توقیف کشتی توسط دولت آنتیگوان خطاب به گوریف و همچنین شرکت هایی در جزایر ویرجین بریتانیا و جزایر کانال است. بلومبرگ در هواپیما یادداشت هایی برای خدمه دید که به «آقا و خانم جی» اشاره داشت.

از زمانی که روسیه در اوایل سال 2022 به اوکراین حمله کرد، ایالات متحده و متحدانش تحریم هایی را علیه ده ها روس ثروتمند برای مجازات پوتین و افراد نزدیک به او وضع کردند. در این روند، قایق های تفریحی لوکس مرتبط با روسیه از اسباب بازی های میلیاردر به نمادهای دشمنی فزاینده بین روسیه و غرب تبدیل شده اند. بیش از 22 کشتی به ارزش حدود 4 میلیارد دلار در بنادر سراسر جهان توقیف شده است.

اکنون آنتیگوا می خواهد از شر چیزی که آن را یک کشتی متروکه می داند خلاص شود. در ماه آوریل آلفا نرو را به طور رسمی توقیف کرد، پرچم آنتیگوان را به اهتزاز درآورد و برای اقدامات خوب، دو نگهبان امنیتی را در اسکله مستقر کرد.

pga8kt7o

تابلوی اداره بندر آنتیگوا و باربودا “مصادره” بر روی پل آلفا نرو.

مقامات می گویند که آلفا نرو محدود به بندر تبدیل به یک خطر شناور و در عین حال گران شده است. خدمه حقوق معوقه می خواهند. دیزل برای ژنراتور هزینه کمی دارد. از زمانی که آنتیگوا آن را در آوریل تصاحب کرد، صورتحساب ها روی هم انباشته شد و هزینه خدمه به تنهایی 112000 دلار در ماه بود.

مقامات اینجا از ایالات متحده خواسته اند که تحریم های خود را بر روی این قایق بادبانی لغو کند تا آنتیگوا بتواند آن را به بالاترین قیمت پیشنهاد دهد. آنها می گویند که در حال حاضر تقریباً 20 پیشنهاد دریافت کرده اند.

اموال “مسدود”
اما تا زمانی که واشنگتن به معرفی آلفا نرو به عنوان یک ملک “مسدود شده” ادامه دهد، آنتیگوئان نگران هستند که عواید حاصل از فروش ممکن است به دلیل رعایت قانون توسط بانک ها مسدود شود.

پس صبر می کنند.

سر رونالد سندرز، سفیر آنتیگوا در ایالات متحده، در یک تماس تلفنی گفت: “هیچ کس ادعای آن را نکرده است، هیچ کس صورتحساب های آن را پرداخت نکرده است. این پول در سمت چپ، راست و مرکز جمع آوری می شود و برای خود بندر تبدیل شده است.” مصاحبه.

سندرز گفت که آنتیگوا پیشنهاد داده است که هویت پیشنهاد دهندگان بالقوه را با ایالات متحده به اشتراک بگذارد تا اطمینان حاصل شود که هرگونه فروش با قوانین خزانه داری مطابقت دارد. مقامات وزارت خزانه داری از اظهار نظر خودداری کردند.

و به این ترتیب، روز به هفته، آلفا نرو در مارینا باشگاه قایق بادبانی آنتیگوا در آب می چرخد. خدمه باقی مانده عرشه چوب ساج خود را تمیز می کنند. آنها پوسته سیاه آن را به درخشش براق جلا می دهند. قایق های تفریحی دیگر از خلیج می آیند و می روند.

h4sn1jqg

یک افسر امنیتی اداره بندر آنتیگوا در کشتی آلفا نرو.

در حال حاضر، آلفا نرو به گل نشسته، نگاهی اجمالی به هزینه های نجومی صرفاً شناور نگه داشتن یک سوپرقایق تفریحی می دهد.

خدمه معمولی آن 44 نفره به 6 نفر کاهش یافته است. به گفته کریگ جاکاس، وکیل محلی که وکالت آنها را بر عهده دارد، بیست و پنج عضو برای بازپس گیری 2.1 میلیون دلار دستمزد پرداخت نشده شکایت کرده اند.

جاکاس گفت: «هدف مشتریان ما صرفاً تأمین حقوقی است که به طور قانونی به آنها بدهکار است.

شیب گاه به گاه
شش دستی که هنوز روی کشتی زندگی می کنند، به دقت از آلفا نرو مراقبت می کنند. آنها گاهی اوقات در استخر آب می خورند.

کاپیتان ساعات بیکاری را روی یک صندلی چمن تاشو در عرشه کنار بندر می گذراند. او از روی صندلی خود می تواند ناوگانی از دیگر قایق های تفریحی را که در بندر آکوامارین سر می زنند، جاسوسی کند. در ماه آوریل، موگامبو، 241 فوتی (73 متری) متعلق به یان کوم، میلیاردر اوکراینی-آمریکایی که یکی از بنیانگذاران واتس اپ بود، در همان حوالی دچار مشکل شد.

حتی در اینجا، در ایمنی نسبی مارینا، خورشید و دریا یک تهدید دائمی هستند. آب شور ضرر می کند. آلفا نرو باید دائماً گازوئیل بسوزاند تا همه چیز موجود در هواپیما را تامین کند. تهویه مطبوع 24/7 به منظور محافظت از چوب گرانبها، مادر مروارید و چرم نرم که دکوراسیون داخلی با طراحی بالا را تزیین می کند، کار می کند.

تام پترسون، مدیر اسکله در باشگاه قایق بادبانی آنتیگوا می‌گوید: «شما حتی نمی‌توانید درهای آلفا نرو بدون دیزل را باز کنید». این قایق ها از روزی که به آب می افتند تا روزی که می میرند، سوخت های فسیلی می سوزانند.»

یکی دیگر از نگرانی های فزاینده: تقویم. فصل طوفان بار دیگر نزدیک می شود. سایر قایق‌های تفریحی قبلاً شروع به پاکسازی کرده‌اند. در ماه سپتامبر، زمانی که طوفان استوایی فیونا از بین رفت، دریای سنگین آلفا نرو را تهدید کرد. مارینا از خدمه خواست تا کشتی را به دریا برسانند – مشروط بر اینکه Dockmaster Paterson نیز همراه شود تا مطمئن شود که آلفا نرو موفق به انجام آن نشده است.

پترسون گفت: «در این مرحله، مارینا مایل است پول دریافت کند.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)