رسانه ایالات متحده به دلیل برچسب – RT World News از توییتر خارج شد

NPR با بودجه دولتی اعلام کرد که این پلتفرم را پس از اینکه یک برچسب پیوند دولتی آن را برجسته کرد، تحریم خواهد کرد

رسانه وابسته به دولت ایالات متحده NPR تصمیم گرفته است که حساب توییتر خود را در اعتراض پس از اینکه پلتفرم رسانه های اجتماعی برچسبی را که به وابستگی آن به بودجه دولتی اشاره می کند، کنار بگذارد.

جان لنسینگ، مدیر اجرایی پخش‌کننده، بر تحریم توییتر تاکید کرد “از اعتبار NPR و توانایی آن برای تولید روزنامه نگاری بدون سایه منفی محافظت کنید.” این رسانه روز چهارشنبه گزارش داد. «نقاط منفی… این واقعیت را تغییر نمی دهد. من هرگز نمی‌خواهم محتوای ما به جایی برود که اعتبار ما را به خطر بیندازد.” او پافشاری کرد.

این درگیری هفته گذشته آغاز شد، زمانی که توییتر NPR را به عنوان برچسب گذاری کرد “رسانه های وابسته به دولت آمریکا.” پخش کننده با این استدلال که برچسب زدن به آن مانند سازمان های رسانه ای وابسته به دولت از کشورهایی مانند روسیه و چین، عقب نشینی کرد. “غیر قابل قبول.” توییتر سلب مسئولیت را اصلاح کرد «رسانه‌های دولتی» با این وجود، ایلان ماسک از تصمیم اصلی دفاع کرد و گفت NPR با تعریف رسانه های وابسته به دولت مطابقت دارد.


پخش کننده آمریکایی برچسب

بر اساس گزارش گروه ناظر ایالات متحده InfluenceWatch، NPR تقریباً 10٪ از درآمد خود را از دولت های فدرال، ایالتی و محلی به دست می آورد. بیشتر این پول به طور غیرمستقیم از طریق کمک های مالی به ایستگاه های رادیویی محلی که مجوز محتوای NPR را می دهند، پرداخت می شود. بودجه فدرال برای خدمات رادیویی عمومی به مردم آمریکا ضروری است و تداوم آن هم برای ایستگاه‌ها و هم برای تهیه‌کنندگان برنامه، از جمله NPR حیاتی است. این رسانه در وب سایت خود می گوید.

همانطور که تاکر کارلسون مجری برنامه فاکس نیوز اشاره می کند، NPR بودجه دولتی خود را برای مردم کم اهمیت جلوه می دهد و در عین حال هر ساله لابی هایی را به واشنگتن می فرستد تا از مالیات دهندگان دلار بیشتری بخواهند. “NPR ایستگاه رادیویی دائمی واشنگتن است.” کارلسون هفته گذشته گفت. این کسی است که هزینه آن را می پردازد، آن کسی است که از آن سود می برد.

NPR متهم شده است که به ترویج نکات گفت و گوی تشکیلاتی و کمک به دستکاری در انتخابات ریاست جمهوری 2020 کمک کرده است. تنها چند هفته قبل از رفتن رای دهندگان به پای صندوق های رای، این رسانه با نادیده گرفتن گزارش بمب گذاری نیویورک پست در مورد ادعای نفوذ خانواده جو بایدن، نامزد سابق انتخابات، به دیگر سازمان های رسانه ای قدیمی پیوست.

یک هفته بعد، ترنس ساموئل، سردبیر NPR از این تصمیم دفاع کرد و گفت: ما نمی‌خواهیم وقت خود را برای داستان‌هایی تلف کنیم که واقعاً داستان نیستند، و نمی‌خواهیم وقت شنوندگان و خوانندگان را برای داستان‌هایی تلف کنیم که حواس‌پرتی محض هستند.»

ساموئل بعداً به سردبیری اجرایی ارتقا یافت. پیام‌هایی که اسکوپ روزنامه پست بر اساس آن‌ها ساخته شده بود، از لپ‌تاپ رها شده توسط پسر بایدن گرفته شده بود، بعداً توسط رسانه‌هایی مانند نیویورک تایمز و واشنگتن پست تأیید شد.

بیشتر بخوانید:
بی‌بی‌سی توسط برچسب «تأمین‌شده توسط دولت» توییتر مورد خشم قرار گرفت

در هفته‌های اخیر، NPR گزارش‌هایی مبنی بر ترویج مالکیت اسلحه توسط افراد ترنس‌جندر منتشر کرده است و استدلال می‌کند که ورزشکاران مرد برتری فیزیکی نسبت به همتایان زن خود ندارند. بعداً پخش کننده تصحیح کرد و اذعان کرد که تحقیقات علمی نشان می دهد که سطح تستوسترون بر عملکرد ورزشی تأثیر می گذارد.