کره شمالی احتمالا نوع جدیدی از موشک بالستیک شلیک کرده است: سئول

کره شمالی احتمالا نوع جدیدی از موشک بالستیک شلیک کرده است: سئول

ارتش سئول اعلام کرد که یک موشک بالستیک با برد متوسط ​​یا بلندتر شناسایی کرده است.

سئول، کره جنوبی:

ارتش سئول گفت، کره شمالی احتمالاً روز پنجشنبه یک “نوع جدید” موشک بالستیک شلیک کرده است که احتمالاً از سوخت جامد پیشرفته استفاده می کرده است که نشان دهنده یک پیشرفت فنی بالقوه برای برنامه های تسلیحاتی ممنوعه پیونگ یانگ است.

رئیس ستاد مشترک سئول به خبرگزاری فرانسه گفت: به نظر می رسد کره شمالی نوع جدیدی از موشک بالستیک را شلیک کرده است که احتمالاً از سوخت جامد استفاده می کند.

همه موشک های قاره پیمای شناخته شده پیونگ یانگ با سوخت مایع هستند و موشک های ICBM سوخت جامد که می توانند از خشکی یا زیردریایی پرتاب شوند، مدت هاست که در صدر فهرست آرزوهای رهبر کیم جونگ اون قرار دارند.

نگهداری و حمل و نقل این موشک‌ها آسان‌تر، پایدارتر و سریع‌تر آماده‌سازی برای پرتاب می‌شوند و بنابراین شناسایی و نابودی پیشگیرانه سخت‌تر است.

در رژه نظامی در پیونگ یانگ در ماه فوریه، کره شمالی رکورد تعداد موشک های بالستیک هسته ای و قاره پیما را به نمایش گذاشت، از جمله آنچه که تحلیلگران می گویند احتمالا یک ICBM جدید با سوخت جامد بود.

ارتش سئول روز پنجشنبه اعلام کرد که یک موشک بالستیک «متوسط ​​برد یا بلندتر» را شناسایی کرده است که در یک مسیر بالا – نه به بیرون – از منطقه پیونگ یانگ در ساعت 0723 (1023 GMT) پرتاب شده است که 1000 کیلومتر (621 مایل) پرواز کرده است.

ژاپن که به طور خلاصه به ساکنان منطقه شمالی هوکایدو هشدار پناهگاهی صادر کرد، گفت که موشک در داخل خاک این کشور اصابت نکرده و هیچ تهدیدی برای ساکنان ندارد.

قرار است وزرای آب و هوا و محیط زیست گروه هفت در آخر این هفته در ساپورو، پایتخت منطقه ای هوکایدو، یک ماه قبل از برگزاری نشست این گروه در هیروشیما، دیدار کنند.

ایالات متحده اعلام کرد که کره شمالی را به دلیل آزمایش آنچه که به عنوان «موشک بالستیک دوربرد» توصیف می کند، «به شدت محکوم می کند».

این پرتاب جدیدترین آزمایش از یک رشته آزمایش های ممنوعه تسلیحاتی است که توسط کره شمالی انجام شده است، کره شمالی تاکنون چندین مورد از قدرتمندترین موشک های بالستیک قاره پیما خود را در سال جاری شلیک کرده است.

این کشور همچنین آنچه را که رسانه دولتی آن ادعا کرده است پهپادهای زیردریایی با قابلیت حمل سلاح هسته‌ای – معروف به Haeil، کلمه کره‌ای سونامی – را آزمایش کرده است که می‌گوید قادر به ایجاد یک “سونامی رادیواکتیو” هستند.

روز دوشنبه، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در جلسه کمیسیون نظامی مرکزی شرکت کرد تا راه‌های مقابله با تحرکات فزاینده امپریالیست‌های آمریکا و خائنان دست نشانده کره جنوبی برای آغاز جنگ تجاوزکارانه را بررسی کند. گفت.

کیم دستور داد که قابلیت های بازدارندگی کشور با «سرعت فزاینده» و به شیوه ای «عملی تر و تهاجمی تر» تقویت شود.

“جنگ واقعی”

روابط بین دو کره در یکی از پایین‌ترین سطوح خود در سال‌های اخیر قرار دارد و سال گذشته پیونگ‌یانگ خود را یک قدرت هسته‌ای «بازگشت‌ناپذیر» اعلام کرد و عملاً به احتمال مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای پایان داد.

در اوایل سال جاری، کیم به ارتش دستور داد تا تمرینات خود را برای آماده شدن برای یک “جنگ واقعی” تشدید کنند.

در پاسخ، واشنگتن و سئول همکاری های دفاعی خود را تشدید کرده و تمرینات نظامی مشترکی را با جت های رادارگریز پیشرفته و دارایی های استراتژیک ایالات متحده برگزار کردند.

کره شمالی این گونه رزمایش ها را تمرینی برای تهاجم می داند و روز سه شنبه آنها را به عنوان مانورهای «دیوانه آمیز» «شبیه سازی یک جنگ همه جانبه علیه» پیونگ یانگ توصیف کرد.

چوی گی ایل، استاد مطالعات نظامی در دانشگاه سانگجی، به خبرگزاری فرانسه گفت که آخرین آزمایش احتمالاً تلاشی از سوی کره شمالی برای “فشار آوردن بر جنوب و ایالات متحده در مورد تمرینات نظامی مشترکشان بود.”

کره جنوبی نیز روز سه شنبه پس از قطع تماس تلفنی پیونگ یانگ با سئول، کره شمالی را به “غیر مسئولیت پذیری” متهم کرد.

به گفته وزارت اتحاد سئول، کره شمالی از روز جمعه به تماس‌های دو بار در روز از طریق خط تلفن نظامی و کانال ارتباطی بین کره‌ای پاسخ نداده است.

این ارتباط یک روز پس از آن قطع شد که سئول پیونگ یانگ را به ادامه استفاده غیرمجاز از یک مجتمع صنعتی مشترک در شهر کائسونگ کره شمالی متهم کرد.

لیف-اریک ایزلی، استاد دانشگاه Ewha در سئول، گفت: «تحریک‌های پیونگ‌یانگ پس از اعتراض آن به رزمایش‌های دفاعی آمریکا و کره جنوبی ادامه دارد، زیرا کیم جونگ اون هنوز نشان دادن توانایی‌های هسته‌ای خود را به پایان نرسانده است».

با این حال، از آنجایی که کره شمالی به معنای واقعی کلمه به تلفن پاسخ نمی دهد، فقدان خطوط تلفن و دیپلماسی خطر تشدید ناخواسته تنش را افزایش می دهد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)