ربات اجلاس G7 از هندی ها می خواهد از ژاپن دیدن کنند

این ربات بخشی از اجلاس G7 بود.

هیروشیما، ژاپن:

در اجلاس گروه هفت یا جی 7، یک ربات مستقر در مرکز رسانه‌ای بین‌المللی در هیروشیما با «ناماست» به هندی‌ها خوشامد گفت و از آنها خواست که از ژاپن دیدن کنند و فرهنگ ژاپنی را بدانند.

فن آوری پیشرفته ژاپن و عشق به روبات ها بی سابقه نیست. همان چیزی که در مرکز رسانه‌های بین‌المللی دیده می‌شد که ربات می‌گفت «ناماست به هند».

روبات گفت: “من می خواهم مردم هند به ژاپن بیایند و فرهنگ ژاپنی را بدانند.”

در اجلاس سران G7 امسال، هدف اصلی خلع سلاح و عدم اشاعه سلاح های هسته ای بود.

نخست وزیر نارندرا مودی به دعوت فومیو کیشیدا، همتای ژاپنی خود، روز جمعه برای شرکت در اجلاس سران G7 به عنوان مهمان اصلی وارد ژاپن شد.

روز شنبه، در جلسه G7 در مورد “کار با هم برای رسیدگی به بحران‌های چندگانه”، نخست‌وزیر مودی 10 نکته دعوت به اقدام را برای رسیدگی به مسائل مربوط به غذا، بهداشت و توسعه که جهان را آزار می‌دهند، فهرست کرد.

10 نکته عبارتند از: اولاً، توسعه سیستم‌های غذایی فراگیر که از آسیب‌پذیرترین افراد، از جمله کشاورزان حاشیه‌ای محافظت می‌کند، و دوم اتخاذ ارزن: مسیری به سوی مزایای تغذیه‌ای و زیست‌محیطی. به گفته آریندام باغچی، سخنگوی وزارت امور خارجه در توییتی، سومین اقدام، جلوگیری از هدر رفت مواد غذایی برای تقویت امنیت غذایی بود.

در همین حال، چهارمین نکته سیاست زدایی از زنجیره های عرضه جهانی کود، پنجم توسعه مدل جایگزین برای کودها، ششم توسعه سیستم های بهداشتی انعطاف پذیر بود.

آقای باغچی افزود: “مراقبت های بهداشتی جامع را ارتقا دهید؛ سیستم های سنتی پزشکی را دنبال کنید، سلامت دیجیتال را برای اطمینان از پوشش جهانی بهداشت جهانی تضمین کنید، از تحرک متخصصان مراقبت های بهداشتی اطمینان حاصل کنید، مدل های توسعه را با الهام از نیازهای کشورهای در حال توسعه بسازید، نه مصرف گرایی.”

در حاشیه اجلاس سران گروه هفت، نخست وزیر مودی با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین، امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه، جوکو ویدودو رئیس جمهور اندونزی و همسرش، اولاف شولز صدراعظم آلمان و آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد دیدار کرد.

نخست وزیر مودی برای اجلاس G7 از 19 تا 21 می در هیروشیما خواهد بود.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)