به عنوان رئیس G20، نخست وزیر مودی در G7، چالش های جنوب جهانی را در اولویت قرار خواهد داد

به عنوان رئیس G20، نخست وزیر مودی در G7، چالش های جنوب جهانی را در اولویت قرار خواهد داد

نخست وزیر مودی از 19 تا 21 مه برای اجلاس سران G7 به ژاپن سفر می کند.

هیروشیما، ژاپن:

نارندرا مودی، نخست وزیر ژاپن در مصاحبه ای با روزنامه ژاپنی یومیوری شیمبون بر اهمیت همکاری بین G7 و G20 در رسیدگی به مسائل مهم جهانی تاکید کرده است.

نخست وزیر مودی که ریاست گروه 20 را نیز بر عهده دارد، بر تعهد خود به رهبری جامعه بین المللی در حل چالش های “جنوب جهانی” از جمله کشورهای در حال توسعه و نوظهور تاکید کرد.

نخست وزیر مودی به دعوت فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن، از 19 تا 21 مه برای شرکت در اجلاس سران گروه 7 تحت ریاست جمهوری ژاپن به ژاپن سفر کرده است.

نخست وزیر مودی در مصاحبه خود با نشریه ژاپنی به تنش های ژئوپلیتیکی که باعث اختلال در زنجیره تامین مواد غذایی و انرژی می شود اشاره کرد و بر لزوم همکاری با ژاپن و کشورهای همفکر برای رسیدگی مستمر به نگرانی های اصلی کشورهای در حال توسعه تاکید کرد.

نخست وزیر مودی گفت: تقویت همکاری بین G7 و G20 برای مقابله با چالش های جهانی مانند تغییرات آب و هوایی، اختلالات زنجیره تامین، بهبود اقتصادی، بی ثباتی انرژی، مراقبت های بهداشتی، امنیت غذایی و صلح و امنیت حیاتی است.

نخست وزیر به “مشارکت استراتژیک و جهانی ویژه” بین هند و ژاپن اشاره کرد و گفت که این یک پایه قوی برای “تلاش های مشترک ما و کمک به همکاری جهانی در این موضوعات” است.

با توجه به تهاجم روسیه به اوکراین، نخست وزیر مودی بار دیگر بر حمایت قوی خود از نظم بین المللی مبتنی بر احترام به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی تاکید کرد و بر اهمیت منشور سازمان ملل متحد و قوانین بین المللی تاکید کرد.

اگرچه هند عضو معاهده منع گسترش تسلیحات هسته ای نیست و اعتقاد بر این است که به طور مستقل دارای تسلیحات هسته ای است، نخست وزیر مودی به صراحت اعلام کرد که استفاده از سلاح های کشتار جمعی مطلقاً غیرقابل قبول است. وی آمادگی خود را برای همکاری با همه کشورها به سوی جهانی بدون سلاح هسته ای، چشم اندازی که توسط نخست وزیر کیشیدا ترویج شده است، ابراز کرد.

هند از قطعنامه‌های مجمع عمومی سازمان ملل برای محکوم کردن تهاجم خودداری کرد، اما همچنان به حفظ منشور سازمان ملل متحد، قوانین بین‌المللی، حاکمیت و تمامیت ارضی متعهد است. هند از حل مسالمت‌آمیز بحران اوکراین حمایت می‌کند و آماده است به طور سازنده در سازمان ملل متحد و فراتر از آن کمک کند. ،” او گفت.

نخست وزیر نارندرا مودی روز شنبه با همتای ژاپنی خود فومیو کیشیدا در هیروشیما ملاقات کرد و در مورد راه های تقویت “دوستی هند و ژاپن در بخش های مختلف از جمله تجارت، اقتصاد و فرهنگ” گفتگو کرد.

دفتر نخست وزیری (PMO) در توییتی اعلام کرد: “مدیر وزیر narendramodimet @kishida230 در هیروشیما. هر دو رهبر در مورد راه های تقویت دوستی هند و ژاپن در بخش های مختلف از جمله تجارت، اقتصاد و فرهنگ گفتگو کردند.”

می خواهم از شما برای دعوت از هند به اجلاس سران G7 تشکر کنم. سفر شما (نخست وزیر کیشیدا) به هند یک سفر به یاد ماندنی بود. این لحظه برای من لذت بخش است زیرا درخت بودی که به شما هدیه دادم توسط شما در هیروشیما کاشته شده است. نخست‌وزیر مودی در هیروشیما ضمن تبریک به نخست‌وزیر کیشیدا برای ریاست موفقیت‌آمیز G7 گفت: معتقدیم روابط هند و ژاپن با رشد این درخت رشد خواهد کرد.

رهبران گروه 7 در حال حاضر برای شرکت در اجلاس سران گروه 7 که قرار است از 19 تا 21 می در هیروشیما برگزار شود، در ژاپن به سر می برند. شایان ذکر است که ژاپن در سال 2023 ریاست G7 را بر عهده گرفت.

اجلاس یک مجمع بین‌المللی است که سالانه برای رهبران کشورهای عضو G7 فرانسه، ایالات متحده، بریتانیا، آلمان، ژاپن، ایتالیا و کانادا (به ترتیب ریاست دوره‌ای) و اتحادیه اروپا (EU) برگزار می‌شود. .

نخست وزیر نارندرا مودی روز جمعه با اعضای جامعه هندی در ژاپن گفتگو کرد.

نخست وزیر بخشی از یک سفر سه کشوری است و پس از ژاپن به پاپوآ گینه نو و استرالیا می رود.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)