راهپیمایی فلسطینی ها به افتخار مهاجم کوه معبد اورشلیم – اخبار RT World

صدها فلسطینی روز یکشنبه پس از راهپیمایی به افتخار تروریستی که در شهر قدیمی تیراندازی کرد و یک نفر را کشت و چهار نفر را مجروح کرد، در نزدیکی اردوگاه آوارگان شعاف بیت المقدس با پلیس درگیر شدند.

عصر روز یکشنبه، همزمان با راهپیمایی جمعیت فلسطینی از کمپ آوارگان شعاف، پلیس راهپیمایی در اطراف شهرداری بیت المقدس ایجاد کرد. به گزارش رسانه های اسرائیلی، این گروه با سردادن شعارهای حماس، به سمت خانه فادی ابو شخیدم، مرد مسلحی که اوایل همان روز یک اسرائیلی را کشت، پیش از تیراندازی نیروهای امنیتی به شهادت رسیدند.

«میلیون‌ها شهید به سوی بیت‌المقدس راهپیمایی خواهند کرد» برخی گریه می کردند و برخی دیگر شعار می دادند “شمشیر را در کنار شمشیر قرار دهید” – اشاره به لوگوی حماس با تیغه های ضربدری – و “ما مردان محمد دیف هستیم” – اشاره دیگری به یک فرمانده نظامی حماس.

به نظر می رسد فیلم معترضان را نشان می دهد که پرچم های سبزی را حمل می کنند که منقش به اعتقادات اسلامی است. این تصاویر اغلب مربوط به گروه مقاومت فلسطین است که به طور گسترده ای غیرقانونی و به عنوان یک سازمان تروریستی در سراسر جهان طبقه بندی شده است.

رسانه های اسرائیلی می گویند این تظاهرات به افتخار ابو شخیدم که صبح یکشنبه در نزدیکی دیوار غربی بیت المقدس تیراندازی کرد، برگزار شد. ابو شخیدم، یکی از علمای مسلمان، پس از کشته شدن یک نفر و مجروح کردن چهار نفر دیگر به ضرب گلوله کشته شد.

ادامه مطلب


مرد مسلح در حمله به کوه معبد اورشلیم 1 نفر را کشت و 3 نفر را مجروح کرد

پلیس رژیم صهیونیستی با معترضان روبرو شد و با گاز اشک آور تلاش کرد جمعیت را متفرق کند. رسانه های محلی می گویند فلسطینی ها به سمت خط پلیس سنگ پرتاب کردند. خشونت به دنبال یورش نیروهای مجری قانون در منطقه صورت گرفت. بر اساس گزارش رسانه ها، سه تن از بستگان ابو شخیدم دستگیر شده اند.

این محله تنها اردوگاه پناهجویان است که در مرزهای اسرائیل واقع شده است.

ملی‌گرایان یهودی نیز عصر یکشنبه از طریق شهر قدیمی به محل حمله رفتند. نمایندگان پارلمان سیمچا روتمن و اوریت استراک از حزب راستگرای تندرو صهیونیسم مذهبی به یاد الیاهو دیوید کی، مهاجر آفریقای جنوبی به قتل رسیده شمع روشن کردند.

سایر تظاهرکنندگان کمتر صلح آمیز بودند و برخی شعار می دادند باشد که دهکده آنها بسوزد! همانطور که آنها راهپیمایی کردند.

اگر این داستان را دوست دارید، آن را با یک دوست به اشتراک بگذارید!