رئیس WhatsApp نامه ای سرگشاده علیه لایحه ایمنی آنلاین بریتانیا می نویسد

لایحه هیچ حفاظت صریحی برای رمزگذاری ارائه نمی کند

رئیس واتس‌اپ، ویل کاتکارت، نامه‌ای سرگشاده علیه لایحه بحث‌برانگیز ایمنی آنلاین نوشته است. در این نامه، آقای کاتکارت به خطراتی پرداخته است که لایحه ایمنی آنلاین برای حریم خصوصی و ایمنی همه ایجاد می کند.

در این نامه، او از دولت خواست تا از حقوق حریم خصوصی محافظت کند و اهمیت رمزگذاری انتها به انتها به عنوان دفاعی قوی در برابر تهدیدات و تماس‌های آنلاین را برجسته کرد.

ما به عنوان سرویس‌های ارتباطی رمزگذاری شده سرتاسر، از دولت بریتانیا می‌خواهیم که خطراتی را که لایحه ایمنی آنلاین برای حریم خصوصی و ایمنی همه ایجاد می‌کند برطرف کند. هنوز دیر نیست که اطمینان حاصل شود که این لایحه با قصد اعلام شده دولت مطابقت دارد. از رمزگذاری سرتاسر محافظت کنید و به حقوق بشر برای حفظ حریم خصوصی احترام بگذارید.”

وی تاکید کرد: رمزگذاری انتها به انتها یکی از قوی‌ترین دفاع‌های ممکن در برابر این تهدیدات است و هر چه نهادهای حیاتی برای انجام عملیات اصلی به فناوری‌های اینترنتی بیشتر وابسته می‌شوند، ریسک‌ها هرگز بالاتر از این نبوده است.

همانطور که در حال حاضر پیش‌نویس شده است، این لایحه می‌تواند رمزگذاری سرتاسر را بشکند، و دری را برای نظارت معمول، عمومی و بی‌رویه بر پیام‌های شخصی دوستان، اعضای خانواده، کارمندان، مدیران اجرایی، روزنامه‌نگاران، فعالان حقوق بشر و حتی خود سیاستمداران باز کند. اساساً توانایی همه افراد برای برقراری ارتباط امن را تضعیف می کند.

این لایحه هیچ گونه حفاظت صریحی برای رمزگذاری ارائه نمی کند، و اگر به صورت مکتوب اجرا شود، می تواند به OFCOM اجازه دهد تا اسکن پیشگیرانه پیام های خصوصی را در سرویس های ارتباطی رمزگذاری شده انتها به انتها اجباری کند – هدف رمزگذاری انتها به انتها را باطل می کند. نتیجه و به خطر انداختن حریم خصوصی همه کاربران.”

این لایحه که توسط بوریس جانسون، نخست وزیر سابق بریتانیا ارائه شد، تلاشی برای وادار کردن شرکت های اینترنتی به حذف محتوای غیرقانونی مانند سوء استفاده جنسی از کودکان یا تروریسم است. با این حال، منتقدان از جمله متا گفته اند اسکن برای چنین محتوایی با رمزگذاری انتها به انتها که حفاظت رایجی است که توسط برنامه های پیام رسان ارائه می شود، ناسازگار است.

به گفته بلومبرگ، این لایحه به صراحت مکانیسم مسدودسازی را توصیف نمی کند، اما در صورت عدم رعایت شرکت ها، جریمه هایی تا 10 درصد از درآمد جهانی سالانه را می طلبد. همچنین اگر مدیران اجرایی جزئیات نحوه اجرای خدمات خود را در صورت درخواست به تنظیم کننده Ofcom ارائه نکنند، می تواند منجر به اتهامات جنایی علیه آنها شود.

به گزارش بی بی سی، WhatsApp، Session، Signal، Element، Threema، Viber و Wire همگی نامه ای را امضا کرده اند که در آن از دولت خواسته شده است که قانون پیشنهادی را «فوراً بازنگری کند».

به گزارش بلومبرگ، ماه گذشته، آقای کاتکارت به خبرنگاران گفت که لایحه ایمنی آنلاین در پارلمان می تواند به طور موثر ویژگی های حریم خصوصی سرویس را غیرقانونی کند.

ماه گذشته، مردیث ویتاکر، رئیس بنیاد سیگنال، به بی‌بی‌سی گفت اگر لایحه ایمنی آنلاین آن را مجبور به تضعیف حفاظت از حریم خصوصی خود کند، سرویس پیام‌رسانش بریتانیا را ترک خواهد کرد.