در اینجا نحوه ادعای شما آمده است

فیسبوک احتمالاً به شما بدهکار است: در اینجا نحوه مطالبه آن آورده شده است

فیس بوک این اتهامات را رد کرده است اما با پرداخت 725 میلیون دلار برای حل و فصل این دعوی موافقت کرده است.

دهلی نو:

شرکت مادر فیسبوک متا موافقت کرده است که در مجموع 725 میلیون دلار به کاربران خود برای حل و فصل شکایت علیه خود بپردازد. این غول فناوری متهم شده است که اطلاعات کاربران را بدون رضایت آنها به اشتراک گذاشته است. به گزارش مجله فست کمپانی، اکنون کاربران در صورت داشتن شرایط خاص می توانند بخشی از مبلغ تسویه را مطالبه کنند.

تعدادی از شکایت ها علیه فیس بوک مطرح شد که این شرکت اطلاعات کاربران و دوستانشان را بدون کسب اجازه از آنها به اشتراک گذاشته است. این شکایت ها همچنین ادعا می کنند که فیس بوک به اندازه کافی اشخاص ثالثی را که به داده های کاربران دسترسی داشته اند نظارت نکرده است.

این شکایت ها بعداً در یک دادخواست دسته جمعی علیه فیس بوک ادغام شد. در حالی که غول فناوری این اتهامات را رد کرده است، با پرداخت 725 میلیون دلار برای حل و فصل این دعوی موافقت کرده است.

چه کسی واجد شرایط درخواست تسویه حساب است؟

افراد واجد شرایط می توانند در صورت استفاده از فیس بوک بین 24 مه 2007 تا 22 دسامبر، پول تسویه حساب را مطالبه کنند. چنین کاربرانی باید ادعا کنند و فرم درخواست آنلاین را تا 25 آگوست 2023 پر کنند. اما فقط آنهایی که در ایالات متحده هستند این حق را دارند. به پول تسویه حساب یا کاربرانی که بین 24 مه 2007 و 22 دسامبر 2022 در ایالات متحده اقامت داشتند.

کاربرانی که در حال حاضر اکانت فیس بوک ندارند اما در بین تاریخ های ذکر شده از این پلتفرم استفاده کرده اند می توانند مبلغ را مطالبه کنند. فرم درخواست از کاربران می‌خواهد مشخصات شخصی خود مانند نام، آدرس، شماره تلفن، کشور و آدرس ایمیل را ارائه دهند. همچنین باید روش پرداختی را انتخاب کند که از طریق آن مبلغ منتقل می شود. در آوریل 2018، فیس بوک اعلام کرد که اطلاعات شخصی 87 میلیون کاربر خود به طور نادرست با مشاور سیاسی بریتانیا کمبریج آنالیتیکا به اشتراک گذاشته شده است.

مایک شروپفر، مدیر ارشد فناوری فیس‌بوک، گفت: «در مجموع، ما معتقدیم که اطلاعات فیس‌بوک تا 87 میلیون نفر – بیشتر در ایالات متحده – ممکن است به‌طور نادرست با کمبریج آنالیتیکا به اشتراک گذاشته شده باشد.