رئیس ناتو شغل رویایی خود را فاش می کند – RT World News

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، فاش کرده است که پست دیگری نیز وجود دارد که او مایل به تصدی این سمت است، زیرا نام او در لیست نامزدهای ریاست بانک مرکزی نروژ وجود دارد.

دبیر کل اتحادیه تایید کرده است که برای سمت رئیس بعدی بانک مرکزی نروژ رقابت می کند. «وزارت دارایی در ماه نوامبر با من تماس گرفت و از من پرسید که آیا در نظر دارم برای این موقعیت اقدام کنم یا خیر. اکنون این کار را انجام داده‌ام و این شغلی است که برای آن انگیزه زیادی دارم.» او به خبرگزاری NTB نروژ گفت.

ادامه مطلب


ناتو به متحدان و نه شرکای مانند اوکراین - استولتنبرگ - تضمین می دهد

نام او واقعاً در لیست 22 نامزد منتشر شده توسط وزارت دارایی نروژ در روز سه شنبه قرار گرفت. سایر افراد امیدوار عبارتند از برخی نامزدهای غیرعادی، مانند چندین دانش آموز بین 18 تا 20 سال، و همچنین یک کارمند فروشگاه، یک نانوا، و چندین بازنشسته. این بدان معنا نیست که ربودن این موقعیت برای رئیس ناتو آسان خواهد بود: آیدا ولدن باچه – معاون رئیس بانک مرکزی که توسط برخی از اقتصاددانان به عنوان مدعی اصلی در نظر گرفته شده است – نیز در این فهرست است.

استولتنبرگ که یک اقتصاددان با تحصیلات بود، پیش از این به عنوان وزیر دارایی نروژ خدمت می کرد و همچنین دو بار بین سال های 2000 تا 2001 و همچنین بین سال های 2005 تا 2013، قبل از اینکه در سال 2014 سمت دبیر کل ناتو را بر عهده گرفت، ریاست دولت این کشور را بر عهده داشت.

دبیرکل اعتراف کرد که کار بانک مرکزی از اول مارس باز خواهد بود، اما استولتنبرگ باید منتظر بماند تا دوره او در ناتو در اواخر سپتامبر 2022 به پایان برسد تا بتواند آن را تصاحب کند.

اگر او این شغل را به دست آورد، مسئول تعیین نرخ بهره نروژ و همچنین نظارت بر صندوق ثروت ملی این کشور خواهد بود، صندوقی که یکی از بزرگ‌ترین صندوق‌ها در جهان با دارایی‌های 1.4 تریلیون دلاری محسوب می‌شود. قرار است فرماندار جدید اوایل سال آینده برای یک دوره شش ساله منصوب شود.