پدر یک کودک 3 ساله افغان در حمله هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی پس از تصمیم گیری بدون عواقب کشته شد.

خدا انتقام خواهد گرفت: پدر افغان 3 ساله در حمله هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی کشته شد

“اگر ایالات متحده یک کودک را از دست می داد چه می شد؟ واکنش چه بود؟” پدر افغان گفت.

پذیرش – پذیرفته شدن:

یک افغان که دخترش در میان 10 بستگانش بود که در حمله هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی کشته شدند، روز سه‌شنبه از تصمیم واشنگتن برای مجازات نکردن کسی به خاطر این حادثه مرگبار ابراز خشم کرد.

ایمل احمدی، 32 ساله، که دختر سه ساله خود ملیکا و 9 بستگان دیگر خود را در حمله 29 اوت، که در حالی رخ داد که ارتش ایالات متحده در تلاش برای تکمیل خروج خود از افغانستان بود، از دست داد، گفت: “خدا انتقام خواهد گرفت.”

پنتاگون روز دوشنبه اعلام کرد که هیچ یک از نیروهای آمریکایی به دلیل آنچه “اشتباه صادقانه” در شناسایی اشتباه تویوتای سفید خانواده به عنوان هدف داعش خوانده شده، با برخورد انضباطی روبرو نخواهد شد.

جان کربی، سخنگوی این سازمان گفت: «یک مورد قوی برای پاسخگویی شخصی وجود نداشت.

حمله هواپیمای بدون سرنشین سه روز پس از حمله انتحاری داعش در فرودگاه کابل انجام شد که باعث کشته شدن بیش از 150 نفر – از جمله 13 سرباز آمریکایی – شد که به طور قابل توجهی تنش را در نیروهای تخلیه کننده افزایش داد.

احمدی در پاسخ به سوال خبرگزاری فرانسه که آیا احساس عصبانیت می کند، گفت: “قطعاً… اگر آمریکا فرزندی را از دست می داد چه می شد؟ واکنش چه بود؟”

پنتاگون وعده پرداخت غرامت و کمک به جابجایی اعضای بازمانده خانواده را داده است، اما احمدی گفت که خانواده مستقیماً از دولت یا ارتش ایالات متحده چیزی نشنیده اند.

او گفت: «ما فقط از طریق رسانه ها شنیده ایم که پشیمان شده اند.

بستگان این خانواده قبلا گفته بودند که خواستار عذرخواهی رو در رو از مقامات آمریکایی هستند.

احمدی که چند متر دورتر از محل اصابت پهپاد ایستاده بود، گفت که برخی از زنان خانواده آنقدر آسیب دیده بودند که مجبور شدند خانه خود را تغییر دهند.

از روز انفجار گفتند دیگر نمی‌خواهیم به این خانه برویم، ما بچه‌هایمان را آنجا دیدیم که شهید شدند».

“مقصران را مجازات کنید”

احمدی گفت که دخترش، آدا هفت ساله که زنده مانده است، دلتنگ خواهر کوچکش ملیکا است.

او گفت آخرین خاطره او از او زمانی بود که در روزهای قبل از اعتصاب به او گفت “دوستت دارم” و افزود که بازی مورد علاقه مالیکا پنهان کاری بود.

دولت طالبان افغانستان روز سه‌شنبه از ایالات متحده خواست تا از تصمیم خود مبنی بر مجازات نکردن کسی صرف‌نظر کند.

بلال کریمی، سخنگوی طالبان گفت: “اگر عدالت و رعایت حقوق بشر و احترام به کرامت انسانی وجود دارد، مسئولیت آنهاست که مجرمان را مجازات کنند و به قربانیان غرامت بپردازند.”

زماری، برادر احمدی، که او نیز در حمله هواپیمای بدون سرنشین جان خود را از دست داد، در آن زمان کارمند گروه کمک رسانی ایالات متحده Nutrition and Education International (NEI) بود.

ماه گذشته، استیو کوون، موسس و رئیس NEI، تحقیقات پنتاگون در مورد این حادثه را “عمیقاً ناامید کننده و ناکافی” خواند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)