رئیس جمهور ادعای نجات کودکان پس از سقوط هواپیمای آمازون را پس گرفت – اخبار RT World

رهبر کلمبیا توییت خود را حذف کرد که می‌گفت چند هفته پس از حادثه چهار کودک زنده در جنگل پیدا شدند.

گوستاوو پترو، رئیس جمهور کلمبیا، ادعای خود مبنی بر اینکه چهار کودک بومی بیش از دو هفته پس از سقوط هواپیمای مرگبار در جنگل های آمازون زنده پیدا شدند، پس گرفت.

روز پنجشنبه، پترو توییت روز قبل خود را حذف کرد که در آن گفته بود بچه های 13، 9، 4 و 11 ماهه نجات یافته اند. “پس از جستجوی سخت توسط ارتش ما” و این بود “شادی برای کشور.”

رئیس دولت به زودی پیام دیگری صادر کرد و توضیح داد که اطلاعات مربوط به سالم بودن کودکان توسط موسسه دولتی رفاه خانواده کلمبیا (ICBF) به او ارائه شده است، اما نمی توان آن را تایید کرد.

“من برای اتفاقی که افتاده متاسفم. نیروهای نظامی و جوامع بومی به جستجوی خستگی ناپذیر خود ادامه خواهند داد تا اخباری را که در انتظار آن است به کشور بدهند.» پترو نوشت

“زندگی بچه ها مهمترین چیز است” وی افزود: عملیات نجات تا پیدا شدن آنها ادامه خواهد داشت.

هنگامی که رئیس جمهور در ابتدا اعلام کرد که جوانان سالم هستند، منابع نظامی که رسانه ها با آنها تماس گرفتند، بعداً این ادعا را رد کردند. بستگان نوجوانان ناپدید شده نیز بعداً نجات آنها را تکذیب کردند.


نجات کودکان در جنگل هفته ها پس از سقوط هواپیما - رئیس جمهور

در اول ماه مه، یک هواپیمای سبک سسنا 206 با هفت سرنشین در یک منطقه جنگلی دورافتاده در منطقه کاکوتا در جنوب کلمبیا، اندکی پس از گزارش خلبان مشکلات موتور، سقوط کرد.

در این سانحه سه بزرگسال از جمله خلبان و مادر بچه ها کشته شدند، اما گفته می شود چهار بچه زنده مانده اند. آنها ظاهراً لاشه هواپیما را رها کرده و بیش از دو هفته است که در جنگل های آمازون سرگردان بوده اند.

یک تلاش بزرگ نجات برای ردیابی آنها، با عنوان “عملیات امید” آغاز شد که شامل سربازان کلمبیایی با سگ های مواد یاب، آتش نشانان، مقامات هواپیمایی کشوری و اعضای جوامع بومی بود.

ارتش قبلاً گفته بود که با آنچه که آن را توصیف می کند مواجه شده است «سرپناهی که به صورت بداهه با چوب و شاخه ساخته شده است» در منطقه جستجو عکس‌ها از صحنه قیچی، کفش و کش موی پراکنده روی زمین جنگل را نشان می‌دهند. آثار دیگری از فعالیت‌های ادعایی این کودکان که قبلاً کشف شد، شامل شیشه نوشیدنی کودک و میوه‌های دور ریخته شده بود.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: