عمران خان می گوید که از جان خود می ترسد

نخست وزیر ۷۰ ساله سابق پاکستان از دادگاه عالی اسلام آباد بیرون کشیده شد و دستگیر شد. (فایل)

اسلام آباد:

عمران خان، نخست وزیر سابق پاکستان، روز چهارشنبه در دادگاه پاسخگویی گفت که از جان خود می ترسد و می ترسد که به سرنوشت مقصود چاپراسی، شاهد کلیدی در پرونده پولشویی نخست وزیر شهباز شریف که سال گذشته درگذشت، دچار شود.

خان، 70 ساله، روز چهارشنبه، یک روز پس از اینکه از دادگاه عالی اسلام آباد بیرون کشیده شد و دستگیر شد، در مقر خطوط پلیس در H-11/1 اسلام آباد در برابر دادگاه پاسخگویی حاضر شد که باعث درگیری های گسترده بین هوادارانش و پلیس شد.

نخست وزیر سابق در جلسه استماع گفت: «24 ساعت است که به دستشویی نرفته ام.

روزنامه اکسپرس تریبیون گزارش داد که رئیس تحریک انصاف پاکستان از دادگاه درخواست کرده است که دکتر فیصل سلطان به پزشک شخصی خود اجازه دسترسی به او را بدهد.

خان با اشاره به یکی از شاهدان کلیدی پرونده پولشویی نخست وزیر شریف که سال گذشته بر اثر ایست قلبی درگذشت، گفت: «می ترسم به سرنوشت «مقصود چاپراسی» دچار شوم.

حزب تحریک انصاف مرگ شاهد را “ممکن” نامیده بود.

“می دهند [you] یک تزریق و [you] به آرامی بمیر.» خان گفت.

در جلسه استماع روز چهارشنبه، دفتر ملی پاسخگویی (NAB) درخواست بازداشت فیزیکی 14 روزه رئیس PTI را کرد. با این حال، دادگاه مبارزه با فساد، خان را برای هشت روز بازداشت فیزیکی به NAB فرستاد.

محمد بشیر، قاضی دادگاه پاسخگویی، پرونده را در مهمانسرای پلیس جدید، جایی که NAB دلایل دستگیری نخست وزیر سابق را ارائه کرد، شنید.

شب گذشته، دادگاه عالی اسلام آباد (IHC) بازداشت خان را در پرونده القادر تراست قانونی دانست.

دستگیری دراماتیک خان در روز سه‌شنبه، ناآرامی‌های سیاسی را عمیق‌تر کرد و باعث اعتراضات خشونت‌آمیز در سراسر پاکستان شد. حزب خان مدعی شده است که در درگیری‌های خشونت‌آمیز بین نیروهای امنیتی و حامیان تحریک انصاف، حداقل چهار نفر در مناطق مختلف کشور کشته و بیش از ده‌ها نفر زخمی شده‌اند.

خان در ماه آوریل پس از از دست دادن رای عدم اعتماد به رهبری خود از قدرت برکنار شد، که به گفته وی بخشی از توطئه ای به رهبری ایالات متحده بود که او را به دلیل تصمیمات مستقل سیاست خارجی خود در مورد روسیه، چین و افغانستان هدف قرار می داد.

او تنها نخست وزیر پاکستان است که با رای عدم اعتماد در پارلمان برکنار شده است.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)