دونده ماراتن به دلیل استفاده از ماشین محروم شد – اخبار RT World

Joasia Zakrzewski دونده اسکاتلندی در جریان مسابقات GB Ultras امسال 2.5 مایل رانندگی کرد.

جوازیا زاکرزوسکی، دونده اولتراماراتن اسکاتلندی، به دلیل استفاده از ماشین در جریان مسابقه ای در منچستر در اوایل ماه جاری محروم شد. زاکرزوسکی پس از آن دستگیر شد که داده های GPS نشان داد که او یک مایل را سریعتر از حد ممکن طی می کند.

این دونده 47 ساله در مسابقه امسال GB Ultras منچستر به لیورپول در 7 آوریل به مقام سوم دست یافت. با این حال، مدیر GB Ultras، وین درینکواتر روز سه شنبه به بی بی سی گفت که او متعاقباً متوجه شد که او یک امتیاز کسب کرده است. “مزیت غیرورزشی و رقابتی در طول بخشی از رویداد.”

Drinkwater گفت که سازمان دهندگان مسابقه راهنمایی دریافت کردند که نشان می دهد زاکرزوسکی تقلب کرده است و پس از بررسی داده های ردیابی GPS متوجه شدند که او تقلب کرده است. «حمل و نقل با وسیله نقلیه» برای 2.5 مایل (4 کیلومتر) از مسیر 50 مایلی (80 کیلومتر).

داده ها نشان داد که زاکرزوسکی یک مایل را در یک دقیقه و 40 ثانیه طی کرده است. یکی از دوستان دونده به بی بی سی گفت که او احساس می کند “واقعا متاسفم” برای تقلب، و این کار را انجام داد زیرا “مسابقه طبق برنامه پیش نرفت” و او “احساس بیماری و خستگی داشتم و می خواستم ترک تحصیل کنم.”


شطرنج باز مرد در حال رقابت به عنوان یک زن گرفتار شد

زاکرزوسکی یک دونده ماهر است و در مسابقه 48 ساعته اولترا ماراتن تایپه در تایوان در ماه فوریه پیروز شد و رکورد جهانی 255 مایل (412 کیلومتر) را در طول دو روز طی کرد. او در مسابقات قهرمانی 100 کیلومتر جهانی IAU در هلند در سال 2011 مدال نقره را برای بریتانیای کبیر به دست آورد و در قطر در سال 2014 و بار دیگر در هلند در سال 2015 مدال برنز گرفت.

او در حال حاضر رکورد 24 ساعت اسکاتلند، رکورد 200k بریتانیا و رکورد 100 مایل اسکاتلند را در اختیار دارد.

درینک واتر به بی بی سی گفت که حادثه زاکرزوسکی برای تحقیقات بیشتر به انجمن تریل رانینگ و دو و میدانی انگلستان ارجاع شده است.

زاکرزوسکی اولین دونده مسافتی نیست که از احتراق داخلی به نفع خود استفاده می کند. فردریک لورز، برنده ماراتن بازی‌های المپیک 1904، پس از اینکه مشخص شد مدیرش او را برای 11 مایل پایانی مسابقه رانندگی کرده است، محروم شد. در سال 1979، رزی رویز مدال طلای ماراتون شهر نیویورک را پس از اینکه مشخص شد در بیشتر زمان مسابقه سوار متروی شهر بوده و تنها 800 متر آخر را دویده است، لغو شد.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: