دونالد ترامپ می گوید استیکر “کره جنوبی” را از سی دی که به کیم جونگ اون داده بود حذف کرده است.

دونالد ترامپ می‌گوید «استیکر کره جنوبی» را از سی‌دی که به کیم جونگ اون داده بود حذف کرده است.

دونالد ترامپ برای اولین بار در سال 2017 واژه “مرد موشکی” را برای توصیف آقای کیم ابداع کرد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا روز پنجشنبه گفت که سی‌دی التون جان که او در زمان ریاست‌جمهوری کیم جونگ اون به رهبر کره شمالی هدیه داده است، «ساخت کره جنوبی» است. آقای ترامپ در سخنرانی در «پاکست ارسال کامل» اظهار داشت که هدایای تهوع برای کیم – که او با تمسخر «مرد موشکی کوچک» لقب گرفت – برای هدایت روابط بین کره شمالی و کره جنوبی در جهت مثبت کار کرد.

“از او پرسیدم آیا تا به حال آهنگ Rocket Man را شنیده ای؟” زمانی که من با او بودم، او گفت: “نه، نه، نه.” “آیا تا به حال در مورد التون جان شنیده اید؟ “نه، نه، نه.” من در واقع آهنگ Rocket Man را به او دادم که آهنگ بسیار خوبی از التون جان است. او اضافه کرد.

“من یک نوار به او دادم … من نشان ندادم که در کره جنوبی ساخته شده است، رک و پوست کنده. آن رکورد – روی آن نوشته شده بود “کره جنوبی”. گفتم: “این را بردارید.” آقای ترامپ به شوخی گفت: ما آن را از بین بردیم.

مطابق با نیویورک پستدر سال 2018، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه وقت آمریکا، به نمایندگی از آقای ترامپ، سی دی را در جریان دیدارهای دولت با رهبر کره شمالی به کیم جونگ اون داد.

سپس این سی دی راه را برای ملاقات جنجالی او با دیکتاتور در سال 2019 هموار کرد. این دیدار باعث شد که دونالد ترامپ به اولین رئیس جمهور آمریکا تبدیل شود که وارد کره شمالی شده است.

همچنین بخوانید | گزارش: در میان اخراج ها، مدیر عامل متا هزینه های خود را برای امنیت و پروازهای جت خصوصی افزایش داد

در همین حال، آقای ترامپ در این پادکست، کیم جونگ اون را فردی باهوش، حیله گر و بی رحم خواند. او گفت: «اما من خیلی خوب با او آشنا شدم نیوزویک. آقای ترامپ افزود: «و من فکر می‌کنم که ما جنگ هسته‌ای داشتیم، اگر اوباما می‌توانست بماند یا هیلاری کلینتون را فریب داده بود رئیس‌جمهور شود، شما با کره شمالی جنگ هسته‌ای می‌کردید».

قابل توجه است که دونالد ترامپ برای اولین بار در سال 2017 واژه “مرد موشکی” را برای توصیف آقای کیم ابداع کرد، که ضربه ای به پیشرفت کره شمالی در آزمایش های موشکی و هسته ای بود.